י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרעי הפך את העולם

לאחר חודש וחצי: הברית לתינוק נערכה בנתב"ג

פרסום ראשון: טקס ברית מילה נערך בטרקלין 'פתאל' בשדה התעופה בן גוריון מבלי לעבור את הגבולות | 'בחדרי חרדים' חושף את הסיפור מאחורי הקלעים של הירתמות לשכת השר דרעי לטובת השליח החבד"י שמל את בנו בעיכוב של חודש וחצי בגלל מגיפת הקורונה • יש גם תיעוד

לאחר חודש וחצי: הברית לתינוק נערכה בנתב"ג
הברית בטרקלין היום בנתב"ג צילום: באדיבות המצלם

מגיפת הקורונה שמנה סדרי עולם, הביאה לעיכוב של חודש וחצי בברית מילה לתינוק. הסיפור הבא נראה כמו לקוח מהאגדות אך הוא התרחש היום (שלישי) בטרקלין 'פתאל' החדש בנמל התעופה בן גוריון. 

תחילתו של הסיפור הוא אצל אחד משליחי חב"ד הרב יאיר בייטש השליח בלימסול שבקפריסין שחבק בן במזל טוב, כל ניסיונותיו של האב המאושר להביא מוהל למקום או להגיע לארץ למול את בנו חייבו אותו ואת רעייתו והתינוק בבידוד של שבועיים במקום מיוחד ועיכובים נוספים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע שר הפנים ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי קיבל פנייה מאבי הבן והוא התגייס בכל כוחו לטובת המקרה. השר דרעי לקח ללב את הסיפור והפך את העולם במטרה להכניס את הילד בבריתו של אברהם אבינו. 

בסוף נמצא הפתרון: אבי הילד השיג מטוס פרטי והוא ורעייתו והתינוק הגיעו לישראל מלרנקה היישר לטרקלין 'פתאל' החדש (מצדה לשעבר), שם נערכה ברית המילה עם מוהל שהגיע במיוחד לטרמינל הריק. בסיום האירוע חזרו בני המשפחה שבו לביתם בקפריסין.

רובי שמש, רמ"ט שר הפנים אריה דרעי, שעליו הוא הטיל את המשימה, פעל מול משרד החוץ הקפריסאי ומול שר הבריאות המקומי וכן מול השגרירות במטרה לקבל אישור מיוחד לבידוד ביתי לשלוחים ולא בידוד במתקן רפואי כשישובו לקפריסין.

וכך, במעמד מרגש, מבלי שההורים הרב יאיר וגאולה בייטש. והתינוק היו צריכים לעבור את גבולות המדינה, הוכנס הילד בן החודש וחצי בבריתו של אברהם אבינו.

ההורים הנרגשים הודו נרגשות לשר דרעי וצוות לשכת וכן לאנשי הטרמינל של פתאל ולעסקן החבד"י ר' יעקב גלויברמן שנתנו את המקום הכל בשביל שיוכלו להכניס את בנם בברית ולקיים את המצווה. 

קפריסין ברית מילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד