י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ההורים מיואשים

לאחר שהכריזו על החזרת המעונות והגנים; משרד הבריאות לא מאשר

לאחר שבמשך הלילה האחרון פתרו אנשי משרד הרווחה את העניין התקציבי מול משרד האוצר והכריזו על השבת פעילות גני הילדים ברחבי הארץ בצורה מדורגת, מתברר כי במשרד הבריאות כלל לא אישרו את המתווה | אקוניס מעריך: תוך 24 שעות נקבל את האישור המיוחל ממשרד הבריאות

לאחר שהכריזו על החזרת המעונות והגנים; משרד הבריאות לא מאשר
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

יד ימין לא יודעת מיד שמאל: למרות שבמשרד הרווחה שקדו על מתווה לפיו ייפתחו מעונות היום וגני הילדים הפרטיים כבר ביום ראשון הקרוב כשבמהלך הלילה פתרו אנשי המשרד את העניין התקציבי מול משרד האוצר ואף הכריזו על כך באופן רשמי. בשעה האחרונה מתגלה כי כל העבודה היתה לריק. משרד הבריאות כלל לא אישר את המתווה המוצע, וישנה בעיה שעלולה להותיר כ-30% מילדי הגנים בבית.

במשרד הרווחה הודיע מוקדם יותר על השגת ההסכם והכריזו כי הגנים ישובו לפעילות ביום ראשון. אך כעת מתברר שמשרד הבריאות עדיין לא אישר את התכנית ועובדי המעונות והמשפחתונים נאלצו לעצור את ההיערכות. חלק מהעובדים אף חזרו מחל"ת כדי לנקות ולארגן את המוסדות וכעת עבודתם לריק.

לפי התכנון שגיבש משרד הרווחה, הילדים שיקבלו עדיפות בחזרה לגנים, הם אלו שמשפחותיהם סובלות ממצוקה כלכלית הידועה לרווחה. על פי שלבי התוכנית לאחר מכן ישובו לגנים ילדים לאימהות חד הוריות ואלו ששני הורים עובדים.

התוכנית עוררה זעם רב בקרב הורים, כיוון שכל קבוצת גיל בגן תכלול רק עד 17 ילדים. כתוצאה מכך, ילדים רבים ימצאו את עצמם מחוץ לקבוצה - וייאלצו להישאר בבית מה שימנע את היכולת של הוריהם לצאת לעבודה. הדבר גרר סערה בקבוצות הוואטסאפ של ההורים ברחבי הארץ.

לטענת ארגוני ההורים, התוכנית המוצעת תביא לכך שרק 60-70 אחוזים מהילדים יחזרו לגן. 30% הנותרים לא יחזרו ביום ראשון, וגם כעת לא ברור מתי יוכלו לחזור לשגרה.

בין מעונות היום ישנם 700 מעונות של ארגון "אמא" שלא הגיעו להסכמות מול משרד האוצר ולא יפתחו את המוסדות ביום ראשון. מרבית הגנים הללו ממוקמים בפריפריה ופועלים לטובת אוכלוסיות מוחלשות.

שר הרווחה אקוניס, שמשרדו אחראי על מעונות היום וגני הילדים הפרטיים, התייחס לעיכוב באישור המתווה המוצע. ואמר ל-n12 כי להערכתו, בתוך 24 שעות משרד הבריאות יאשר את התוכנית.

קורונה אופיר אקוניס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד