י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"תביא עוף, שיהיה שרוף" • טור מיוחד

הרכב נכנס לסמטה צרה, ילד צנום עמד במרכז הכביש מושיט את ידו לפרוסת לחם. "זוז מהכביש! מה אני אשם שאין לך אוכל?", צווח היו"ר ודחפו הצידה • עמרם ב. כץ על הצביעות במלחמה נגד מנהג הכפרות

מנהג הכפרות. צילום: מנחם הלוי
מנהג הכפרות. צילום: מנחם הלוי

מפות העיר ריצדו על המסכים. מדי פעם הבהבה נורה אדומה המציינת רחוב כלשהו. יו"ר "המועצה לשלום הכלב" הפרופ' זאב כץ היה דרוך. מבצע "כרבולת אדומה" יצא לדרך, אסור לו להיכשל. הארגונים המתחרים - "עגלים ישקון" ו"לכלב תשליכון", פועלים אף הם במלוא המרץ, הוא חייב לנצח, למקד את כל תשומת הלב התקשורתית עליו. סביבו התהלכו אנשיו כוססים את ציפורניהם בעצבנות, קולות השירה שבקעו מחוץ לחפ"ק שהוקם במרכז העיר, הפריעו לפרופ' להתרכז במלאכתו. הוא יצא בזעם מאוהל החפ"ק וראה את פעיליו רוקדים לצלילי "היום יום הולדת" כשבמרכז מחייך לו חתלתול חביב. לרגע כמעט שפיטר את כולם בחמת זעם, "אולי כבר תתנהגו כמו חיות?!" קרא אליהם בכעס.

בתקופת המבצע, מופנים כל פעילי המועצה ואנשיה אך ורק לקריאות בנושא זה. אין זה משנה האם ישנה קריאת חירום על טביעת קרפדה בים המלח, או על עכבר החולה בשחפת הזוחלים - הכוחות עוסקים רק במבצע זה בלבד.

נורה אדומה נדלקה במסך הבקרה הראשי כשהיא מלווה באזעקה, "דקירה ברחוב שינוי 16" נשמעה קריאה מתכתית ממכשירי הקשר. חיש מהר יצאה לשטח ניידת המועצה בראשות היו"ר. הניידת ששעטה בכבישים משמיעה יללות סירנה חזקות, כמעט רמסה תחת גלגליה הולכי רגל רבים עת עברה על ידם, אך המצב הוא פיקוח נפש של ממש ולא ניתן היה לדאוג לשלום העוברים והשבים.

הרכב נכנס לסמטה צרה ועצר בחריקה חדה, ילד צנום עמד במרכז הכביש מושיט את ידו לפרוסת לחם. "זוז לי מהכביש! מה אני אשם שאין לך אוכל?", צווח היו"ר לעומתו ודחפו הצידה. כאשר הגיעו צוותי ההצלה וכוחות הביטחון לזירת הפשע, זעזוע רב ניכר בעיניהם.

הפושע אחז את הקורבן בידיו, סיבבו מעל ראשו מספר פעמים ולאחר מכן נטל סכין ארוכה וכיוונה אל צווארו. זעקה יצאה מפיו של הקורבן: "ק-ו-ק-ו-ר-י-ק-ו". אנשים רבים לבושים בחלוקים הקיפו אותם. "כפרה שלי, מה רצו לעשות לך?", שאל אדם מפחיד את בעל הנוצות הלבנות, זה, הביט בו כתרנגול בבני אדם.

*****

פייפל היה מרוגש. כבר המון זמן שלא הוציאו אותו מן המעצר בכלוב. סוף סוף קיבל פחות זריקות ופחות חומרים שיהפכו אותו למנת ארוחת צהריים. עוד משחר נעוריו ידע כי גדל בעקבות פעולות ושיטות שונות לזירוז בקיעת הביצה. כעת, רווח לו. הוא הועלה על משאית עם אלפי תרנגולות והגיע אל העיר הגדולה. בעיר, נטלו אותו, הרימו אותו לגובה רב, וסובבו אותו. כאשר הורד למטה, ראה סביבו אנשים מוזרים לובשי חולצות בשלל צבעים הצווחים לעברו, "פושעים!, צער בעלי חיים!". בידיהם גם היו שלטים ענקיים. פייפל נבהל, חשב שמתכוונים אליו, אבל אז ראה את אחד הצועקים מדבר עם האנשים שהביאו אותו מהלול. "אני אביא לכאן את כל משרד הבריאות ואת המשטרה שיכו אתכם מכות רצח ויפצעו אתכם כמו שהם כבר עשו לכם בעבר". לרגע התבלבל פייפל. האם הפושעים הם אלו שמאיימים באלימות או אלו שהביאו אותו?!

******

התרגשות אחזה בפרופסור - המבצע הצליח! הוא התראיין באין ספור כלי תקשורת שעטו על תקיפת החרדים כמוצאי שלל, פעמים רבות הזכירו את שמו תחת כל דף רענן, היה זה היום שלו . הוא לא ייתן לאף אחד להרוס לו את ההצלחה גם אם זה יעלה בפגיעה באנשים רבים! רכבו עצר ליד מסעדה יוקרתית, הפרופ' הנאור נכנס בצעדים גאים פנימה. מלצר עצר על יד שולחנו ושאל למבוקשו

-"תביא עוף צלוי ושיהיה קצת שרוף שרוף"...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד