י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האדמו"ר, הקונסול ובבצ'יק

מאחורי הקלעים של הגעת הפוסק הישיש למירון

זרועות חובקי עולם חברו יחד בכדי למלא אחר רצונו של הפוסק הישיש הגאון הצדיק רבי יחזקאל ראטה מקארלסבורג, שיוכל לשהות ליד ציונו הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי - גם במחיר בידוד • 'בחדרי חרדים' על מאחורי הקלעים של המאמצים

מאחורי הקלעים של הגעת הפוסק הישיש למירון
גאב"ד קארלסבורג בנתב"ג היום צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי יחזקאל ראטה, גאב"ד קארלסבורג ומגדולי הפוסקים בארה"ב הגיע היום (רביעי) לישראל לאחר מאמצים מרובים שנעשו עבורו מצד גורמים בכירים. המאמץ נעשה כדי שיוכל לשהות בהילולת הרשב"י במירון חרף נגיף הקורונה וההגבלות.

הגאב"ד התקבל בשדה התעופה על ידי מוטי בבצ'יק, יועצו הקרוב שר הבריאות יעקב ליצמן, והוא עשה דרכו ל- 14 ימי בידוד בדירתו במירון. 

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', הגאב"ד הישיש המריא יחד עם בנו הרה"צ רבי משה ראטה המכונה "הרב הצעיר" ושניהם קיבלו אישור להיכנס לישראל לאחר שסיימו הליך עלייה בתקופה האחרונה.

בני משפחה נוספים שביקשו להתלוות לגאב"ד סורבו היות ולא עשו עלייה והכניסה לאזרחים זרים אסורה כעת בישראל. 

'בחדרי חרדים' חושף את אחורי הקלעים של הגעת הגאב"ד לישראל באמצעות קשרים ענפים שהופעלו בארץ ובעולם.

אחד הנכדים הרב שמעון ראטה סיפר "סבא כבר עשרות בשנים דבוק בכל נימי נפשו לתנא האלוקי הרשב"י, ושוהה שם כמה חדשים בשנה. במיוחד בסביבות ל"ג בעומר, נכספה וגם כלתה נפשו לשהות גם השנה באתרא קדישא מירון. הוא ביקש והתחנן ממש בדמעות אצל כל המי ומי, להפעיל קשרים ולהשתדל אצל בעלי הסמכויות במשרד הבריאות ובמל"ל לאשר את הגעתו מארה"ב למירון לקראת הילולת דרשב"י".

"כמובן מיד נכנסו העסקנים לעובי הקורה, ניסו לחצו והפעילו כל מיני פרוטקציות, אך למגינת לב שום דבר לא זז. לפני שבועיים גילה הגרי"ד גרוסמן רבה של מגדל העמק, שכל המאמצים נכשלו וכנראה הסבא לא יוכל להגיע השנה פיזית למירון, רק במחשבה. "אולי בכל זאת יש איזה מוצא אחרון" ציין הרב גרוסמן. "קונסול ישראל בניו יורק מר דני דיין יכול להשפיע על מקבלי ההחלטות בניו יורק ובישראל". איך מגיעים אליו? שאלתי נואשות את הגרי"ד, והוא המתיק לי סוד שידוע לו כי מר דיין רואה את עצמו חסיד סקווירא. סבא-רבא שלו באוקראינה הסתופף בצל צדיקי סקווירא, והוא ממשיך את מורשת אבותיו ועומד בקשר רצוף עם האדמו"ר מסקווירא שליט"א".

"מיד התקשרתי לבית האדמו"ר מסקווירא" מספר הנכד. "מששמע הרבי שליט"א על השתוקקותו של הסבא להגיע מירונה, לא היסס האדמו"ר רגע ומיד הורה למקורבו הרב ישראל משה שפיצר, ראש העיר המכהן של שיכון סקווירא, להתקשר לקונסול דני דיין ולבקש את מעורבותו המידית".

הנכד ממשיך ומספר כי דיין קיבל בקשתו של האדמו"ר מסקווירא, ומיד החל בסדרת טלפונים ושיחות זום עם הדיפלומטים באמריקה ובישראל ועם כל המושכים בחוטים הרלוונטיים. שבועיים של עבודה מאומצת יחד עם בכירי משרד הבריאות ובראשם יועצו הקרוב של השר מוטי בבציק נשאו פרי, וביום שלישי השבוע התקבל האישור הסופי לנסיעתו של הסבא.

הנכד מתאר כי שמחתו של הסבא לא ידעה גבולות ומיד בערב כבר ארז את מזוודתו והפליג בטיסה ארצה. כאן, בארץ, המשיך לסייע מוטי בבצ'יק שקיבל כאמור את הגאב"ד ובנו בנתב"ג.

מוטי בבצ'יק מקבל את גאב"ד קארלסבורג בנתב"ג. צילום: באדיבות המצלם

גאבד קארלסבורג דני דיין מוטי בבצ'יק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד