י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פינת עבודה בחדר הילדים: כיצד לעשות זאת בצורה נכונה?

עיצוב פינת העבודה בחדר הילדים הינו דבר חשוב, אך העובדה שהינכם רוכשים לילדיכם שולחן, כיסא ומדפים לא יגמרו לילדיכם להשקיע יותר בלימודים ובעבודותיו. על מנת להשיג זאת חשוב ליצור עבורם פינה שתמלא בהם חשק לשבת בה מרצונם וללמוד בהנאה ובנוחות. לפיכך, ריכזנו עבורכם 8 טיפים כיצד ליצור עבורם את פינת העבודה שתשמש אותם בצורה הטובה ביותר

פינת עבודה בחדר הילדים: כיצד לעשות זאת בצורה נכונה?
הדמיית חדר ילדים צילום: רהיטי ברזילי

לפני הכל, מוטב לדעת כי יצירת פינת עבודה יעילה בחדר הילדים אינה מחייבת להיות כרוכה בהוצאה כספית גדולה. מלבד רכישת רהיטים חדשים לחדר ניתן ליצור פינת עבודה נוחה יותר עבור ילדכם גם בעזרת שינוי מהותי של הזזת הרהיטים הקיימים וניצול חכם יותר של מרחב החדר.

הדמיית פינת עבודה • קרדיט: רהיטי ברזילי

להלן הטיפים:

  1. לוקיישן חכם: חשוב שהמקום המיועד לפינת העבודה יהיה מקום שאינו כולל גירויים בלתי נחוצים. מיקום ללא גירויים יעזור לילדכם לשמור על רמת ריכוז גבוהה בזמן העבודה וללא הסחות דעת מיותרות. במידה ואין הפרדה בין פינת העבודה לגירויים אנו ממליצים ליצור הפרדה מסוימת.
  2. הריהוט המומלץ בפינת העבודה: הריהוט המומלץ הינו שולחן עבודה, כיסא מרופד ונוח. שני הרהיטים הללו הולכים להיות בשימוש קבוע לאורך זמן. בנוסף לכך, מגירות ומדפים לאחסון ישפרו את הארגון של פינת העבודה ויאחסנו בצורה מסודרת את הניירת, כלי הכתיבה, הספרים והמחברות.
  3. מיקום ליד חלון: במקום שבו נדרש ריכוז לזמן ארוך, מומלץ לבחור פינה שתמוקם ליד חלון פינה שתספק לילדכם אוויר בשעת העבודה.
  4. סדר וארגון: בפינת עבודה בחדר ילדים חשוב לשמור על סדר וארגון. במידה ובזמן הפנוי ילדכם אוהב להשתולל ולהניח דברים בכל עבר חשוב שפינה זו תישמר נקייה ומסודרת ותיתן תחושה נעימה לילדכם.
  5. השראה: מומלץ להניח בפינת העבודה כל מיני תמונות או משפטים המעוררים השראה אצל ילדכם ונותנים להם מוטיבציה לשאוף מעלה. בעזרת אלה ילדיכם יוכל לעבוד ולהפיק מעצמם את הטוב ביותר.
  6. צבעים: מראה מסודר ונקי מפחית גירויים אצל ילדכם בזמן הלימודים. מומלץ מאוד שהקירות בפינת העבודה יהיו בצבעים נעימים ורכים על מנת להעניק לילדכם את רמת הריכוז הגבוהה ביותר. כל למשל, לא מומלץ שהקירות בפינת העבודה יהיו מלאים בפוסטרים או בטפטים המושכים את תשומת הלב.
  7. תאורה: חשוב שתהיה תאורה נוחה ומספקת בפינת העבודה וזאת על מנת לחסוך מאמץ רב של העיניים בשעת העבודה. ניתן להשתמש באור מרכזי או במנורת לשולחן הנותנת תחושה נעימה ומקלה על ילדכם.
  8. מקום מירבי על השולחן: בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים, לימודים ושיעורים מועברים לא רק בכיתה, אלא גם דרך המחשב. לפיכך, חשוב שיהיה בפינת העבודה מספיק מקום גם למחשב וגם למחברות ולספרים שיונחו על השולחן בעת ביצוע מטלות מבית הספר.

לסיכום, חשוב לציין כי מחקרים רבים גילו שכאשר סביבת העבודה נוחה ומאורגנת היטב, קיימת למעשה השפעה חיובית אדירה על התפוקה והיכולת של הילד להתקדם בלימודים. לכן, חשוב לבחור בקפידה ולהשתמש בטיפים שצוינו לעיל וזאת במטרה לתת לילדכם את כל התנאים הטובים ביותר ללימודים בחדר הילדים.

 

חדר ילדים ריהוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד