י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חוזרים לטייל

האתרים הלאומים נפתחים: "תיירות קורונה"

חוזרים לטייל: בצל החזרה לשיגרת הקורונה ופתיחת המשק לפעילות גם אתרי התיירות נפתחים לאט לאט והחל מאתמול (שלישי) הספארי ברמת גן נפתח לכלל הציבור במתכונת מלאה • גם האתרים הלאומים גן החיות התנכ"י ו"אקווריום ישראל" נפתחו

האתרים הלאומים נפתחים: "תיירות קורונה"
הספארי ברמת גן. אין קשר בין המצולמים לנאמר צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בספארי מגבילים את מספר המבקרים היומי באמצעות הגבלת רכישת הכרטיסים לפי שעות וימים. כך גם מונעים מצב של עומס רגעי בגן החיות, ופריסת מס' המבקרים לאורך היום על סמך מפתח של 20 מ"ר למבקר. בימי העומס הוקצו סדרנים לניווט הקהל, אשר יורשה לנוע במסלול מוגדר, בכיוון אחיד.

באתר אומרים כי, "המטפלים שלנו הונחו להקפיד ולשמור מהאכלה של בעלי החיים ע"י הקהל, על מנת למנוע הדבקה של החיות. בעלי חיים המוגדרים בקבוצת סיכון לא יוצגו לקהל". בנוסף, לא יופעל גן המשחקים הנמצא בלב הגן על מנת לשמור על בריאותם של הילדים.

גם גן החיות התנ"כי בירושלים ו"אקווריום ישראל" הודיעו כי יפתחו את שעריהם לקהל הרחב, בימים רביעי וחמישי בהתאמה. בשני האתרים דואגים לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים ומבקרים את כמות הנכנסים בשעריו ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור.בנוסף, גם אגמון החולה של הקק"ל ייפתח החל ממחר.

מוקדם יותר היום הודיעה רשות הטבע והגנים כי מחר תפתח כ-20 גנים לאומיים ושמורות טבע בכל רחבי הארץ מצפון ועד דרום לציבור המטיילים, וסוף סוף נוכל ליהנות מהאביב הפורח ומהטבע לאחר חורף גשום.

הכניסה תהיה במתכונת מיחדת וע"פ כל ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות, במטרה להימנע מעומסי מטיילים בלתי צפויים הכניסה לאתרים תתאפשר רק בהזמנת מקום - כבר היום, באמצעות מערכת ההזמנות. התשלום יתבצע מראש באמצעות מערכת רישום שהוקמה במיוחד באתר האינטרנט של הרשות.

בין האתרים שייפתחו: הגנים הלאומיים מעיין חרוד, קיסריה, ירקון תל אפק, מקורות הירקון, אפולוניה, בית גוברין, הרודיון, הקסטל, עתיקות עין גדי, מצדה (לרבות חיזיון), פארק הבשור. שמורות הטבע שיפתחנה: בניאס, נחל שניר, נחל עיון, יהודיה, עין אפק, החולה, נחל תנינים, עיינות צוקים, עין גדי ומצוק הצינים.

בהתאם להוראות משרד הבריאות לשגרת היציאה מחוץ לבית בצל הקורונה, תוגדרנה מכסות מבקרים בזמן נתון לכל אתר ומשך הביקור יוגבל בהתאם למאפייניו, על מנת לאפשר לכמה שיותר מטיילים להיכנס לאתר בכל יום בכפוף להגבלות.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, אמר כי "התוכנית יוצאת מתוך ידיעה שהציבור הישראלי כמה ליציאה לטבע אחרי שבועות של סגר. יחד, מתוך ערבות הדדית ואכפתיות, נבוא לאתרים בריאים, נמדוד חום, נשמור מרחק ונשטוף ידיים. אנו מקווים שמגמת הדברת ההידבקות תמשיך והציבור יוכל להמשיך ולהרחיב מעגלי תנועותיו".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד