ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרבה לפני סין

מחקר: הוירוס התפשט בעולם כבר בסוף 2019

מחקר גנטי בין לאומי שבדק דגימות של וירוס הקורונה מ-7,600 בני אדם ברחבי העולם מצא כי הנגיף התפשט במהירות מבהילה ובאופן שקט ברחבי העולם - הרבה לפני שהוא זוהה על ידי הרופאים כמחלה מסוכנת שיצאה מסין

מחקר: הוירוס התפשט בעולם כבר בסוף 2019
בדיקת קורונה בעזה. אילוסטרציה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

אם עולם המדע חשב שהוא יימצא את חולה מספר 1, האדם הראשון שממנו פרץ ווירוס הקורונה לחיינו, מתברר כעת בצורה מוחלטת שהדבר לא יקרה אף פעם.

ממצאי המחקר העלו כי כבר לפני חצי שנה לקראת סוף שנת 2019 התפרץ הנגיף, הנדבק הראשון בעיר ווהאן הדביק בצורה מהירה ומבהילה מאות בני אדם, דבר שגרם לווירוס בבת אחת לפרוץ גם מחוץ לגבולות סין, כשרק בשלב השני או השלישי שמו לב לקיומו.

כלל הבדיקות שנערכו על ידי צוות המחקר מראות כי לווירוס היה מקור אחד יחידי שהתחיל את מסעה של המחלה בבני האדם, אבל מרגע ההדבקה הראשונה הווירוס התפשט במהירות מסחררת מדביקה כשהיא מאות ואלפי אנשים בכל העולם.

עוד דבר שמתברר הוא שכמעט בוודאות בדרך להדבקת בני אדם עבר הנגיף אצל בעל חיים נוסף, ולמעשה בניגוד למה שרובנו חושבים כי הנגיף הגיע מעטלף נגוע , אלא זכה לפני כן לעוד מארח. כלומר, חיה שנמכרה בשוק הדגים בווהאן, מקור התפרצות המחלה, אכלה פגר של עטלף שנשא את הנגיף.

בנוסף, מחקר של צוות חוקרים מהקולג' האוניברסיטאי של לונדון שהובל על ידי חוקר המחלות פרנסואה בולקס, מבטל לחלוטין את התקווה שהווירס היה קיים עם בני האדם מספר שנים וכי חלקנו כבר מחוסנים כלפיו באופן טבעי. ובכך שוללים את תקוותם של חלק מהמדענים בעולם שטענו שיתכן וכ-10 אחוז מאוכלוסיית העולם מחוסנת טבעית לקורונה וכי לכן ההתקדמות של המחלה תיעצר יותר בקלות.

עם זאת, הבשורה המרכזית מבדיקה נרחבת כזו היא העובדה שכנראה הווירוס לא משתנה במהירות וגם אין יצירה של גרסאות חדשות או מסוכנות יותר שצריכות להדאיג את האנושות בינתיים וזו גם בשורה טובה.

קורונה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד