י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נתקלתם בסירוב? תתלוננו

למרות הקורונה: חובה לקבל בקבוקים למיחזור

עם ביטול האיסור של משרד הבריאות על רשתות שיווק ובתי עסק לקבל בקבוקים למיחזור לפי חוק הפיקדון בשל הקורונה, המשרד להגנת הסביבה מורה לגורמים הרלוונטיים לשוב ולקבל מכלי משקה ריקים ולהחזיר לציבור את דמי הפיקדון כחוק

למרות הקורונה: חובה לקבל בקבוקים למיחזור
בקבוקים למיחזור צילום: pixabay

מיד עם קבלת ביטול האיסור של משרד הבריאות על קבלת אריזות בקבוקים למיחזור לפי חוק הפיקדון מבתי העסק בשל התפשטות נגיף קורונה, המשרד להגנת הסביבה מורה לרשתות השיווק, הקמעונאות ובתי העסק, לשוב ולקבל אריזות בקבוקים למיחזור לפי חוק הפיקדון.

לפי חוק הפיקדון, כל בית עסק ששטחו מעל 28 מ"ר ומוכר מכלי משקה מלאים מכל סוג חייב לקבל מכלי שתייה מהציבור הרחב ולהחזיר את דמי הפיקדון. את מכלי השתייה אוספות חברות איסוף המספקות שירות ליצרנים וליבואנים של המשקאות, ומשם הם נשלחים למיון ולמיחזור.

המשרד קורא לציבור להגיע לרשתות השיווק, לתחנות המיחזור העירוניות ולתחנות מיון ומעבר, ולמחזר את אריזות הבקבוקים אשר נשמרו בבתים בתקופה האחרונה. לפי הנחיות משרד הבריאות, בעלי העסק ידאגו שהבקבוקים המגיעים למיחזור יוכנסו לתוך שקית אשפה אטומה או מכל אטום, עד לפינויים. כמו-כן, יוצב במקום אלכוג'ל לטובת חיטוי הידיים של העובדים והציבור.

אם נתקלתם בבית עסק אשר אינו פועל לפי הוראות החוק, אנא פנו עם הפרטים והמידע לכתובת: [email protected]

מחזור בקבוקים המשרד להגנת הסביבה רשתות מזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד