1. עמוד הבית
  2. רכב ותחבורה
  3. תחבורה

הכי הרבה ילדים נפגעו בתאונות בירושלים ובבני ברק

 "מדינת ישראל מסוכנת להולכי רגל", כך קובע מנכ"ל עמותת 'אור ירוק' בתגובה לנתוני תאונות הדרכים בהן נפגעו מאות ילדים בשנה החולפת, מהם 11 נהרגו. מדובר בעלייה של 16 אחוזים במנין הילדים שנפגעו בשנת 2019 לעומת 2018 | בירושלים 93 ילדים ובבני ברק 54

קובי עוזיאלי, י"ג אייר תש"פ 07/05/2020 09:55

נתונים מדאיגים האופניים בזירת התאונה תאונת דרכים. אילוסטרציה צילום: דוברות איחוד הצלה

עליה של 16% בילדים שנפגעו כהולכי רגל בתאונות דרכים בערים בשנת 2019 לעומת השנה שקדמה לה, הכי הרבה בירושלים ובבני ברק. כך עולה מנתונים שמפרסמת עמותת 'אור ירוק' הנלחמת בנושא תאונות הדרכים.

ביום שישי בימיה האחרונים של שנת 2019 (20 בדצמבר), חצה עידן לוייב בן ה-12 את הכביש בדרך עכו בקריית מוצקין, בעת שחצה נפגע עידן מרכב. מהפגיעה הוא נפצע אנושות והרופאים בבית החולים רמב"ם נאלצו לקבוע את מותו. באותו היום, כמה שעות מאוחר יותר נפגע מוחמד איאס ריאן בן ה-3 ממשאית בכפר ברא ונהרג אף הוא. עידן בן ה-12 ומוחמד בן ה-3 נדרסו למוות כהולכי רגל, והם חלק מ-12 הילדים בגילאי 0-14 שנהרגו כהולכי רגל בשנת 2019, 11 מתוכם נהרגו בתחום הערים והישובים.

על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2019 נפגעו 691 ילדים (0-14) כהולכי רגל בתחום העירוני זאת לעומת 594 שנפגעו בשנת 2018 – עליה של 16%. מבין הילדים שנפגעו בעת שצעדו בדרכי העיר או הישוב, 11 ילדים נהרגו. בנוסף עולה מהנתונים כי מבין 691 הילדים שנפגעו בערים ובישובים כהולכי רגל, 135 ילדים נפצעו באורח קשה. העיר בה נפגעו הכי הרבה ילדים שהיו הולכי רגל היא ירושלים ואחריה בני ברק ותל אביב בפער משמעותי.

בעשור האחרון נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-6,500 ילדים הולכי רגל בתאונות, מהם 143 נהרגו ו-1,377 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק אומר לאור הנתונים כי "מדינת ישראל מסוכנת להולכי רגל, במיוחד לילדים שנמצאים בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. התקנת פסי האטה במקומות בהם קיים ריכוז גבוה של ילדים יכולה להציל את חייהם. ולכן, שר התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות חייבים לקדם את התקנתם בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. פס האטה הוא אמצעי פשוט וזול ליישום שמרסן את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית באופן משמעותי את הסיכון לתאונת דרכים".

ב-2019 בירושלים באשדוד ובבני ברק – מספר הילדים הולכי הרגל שנפגעו בתאונות הגבוה מזה עשור:

• בירושלים נפגעו 770 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2010-2019), 16 ילדים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בעיר 93 ילדים כהולכי רגל, מדובר במספר הנפגעים הגבוה בעשור האחרון.

• בבני ברק נפגעו 423 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2010-2019), ילד אחד נהרג. בשנת 2019 נפגעו בעיר 54 ילדים כהולכי רגל, מדובר במספר הנפגעים הגבוה בעשור האחרון.

• בתל אביב-יפו נפגעו 338 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2010-2019), שישה ילדים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בעיר 35 ילדים כהולכי רגל.

• בחיפה נפגעו 257 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2010-2019), ארבעה ילדים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בעיר 24 ילדים כהולכי רגל.

• בפתח תקווה נפגעו 208 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2010-2019). בשנת 2019 נפגעו בעיר 20 ילדים כהולכי רגל.

• בראשון לציון נפגעו 182 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2010-2019). בשנת 2019 נפגעו בעיר 16 ילדים כהולכי רגל.

• בנתניה נפגעו 179 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2010-2019). בשנת 2019 נפגעו בעיר 19 ילדים כהולכי רגל.

• בחולון נפגעו 179 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2010-2019). בשנת 2019 נפגעו בעיר 28 ילדים כהולכי רגל, זאת לעומת 12 שנפגעו בעיר בשנת 2018.

• בבת ים נפגעו 148 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2010-2019). בשנת 2019 נפגעו בעיר 23 ילדים כהולכי רגל, זאת לעומת 16 שנפגעו בעיר בשנת 2018.

• באשדוד נפגעו 159 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2010-2019). בשנת 2019 נפגעו בעיר 30 ילדים כהולכי רגל, מדובר במספר הנפגעים הגבוה בעשור האחרון.

מדוח מיוחד שהכינה עמותת 'אור ירוק בשנת 2018 עולה כי מרבית הילדים שנהרגים בתאונות דרכים, נהרגים כהולכי רגל. בעוד ילדים נפגעים בעיקר בתאונות כנוסעים ברכב, הפגיעות הקטלניות שכיחות בקרב ילדים כהולכי רגל. בשנת 2017 נהרגו 14 ילדים כהולכי רגל, 12 ילדים כנוסעים, בשנת 2018 הפער אף גדול יותר כאשר נהרגו 16 ילדים כהולכי רגל ו-12 כנוסעים ברכב. בשנת 2019 נהרגו 12 ילדים כהולכי רגל ו-11 כנוסעים ברכב. על פי הדו"ח שהוכן בשנת 2018, לאורך העשור מרבית הילדים נהרגו כהולכי רגל והם היוו כ- 75% בממוצע מכלל הילדים ההרוגים.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. תרבות תחבורה בבני ברק  

    זק"א