י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרטים חדשים ומדאיגים

העיתונאית הוותיקה על מנדלבליט: "סיפור שצריך להרעיד את אמות הספים"

אחרי שחשפה בשבוע האחרון פרטים חדשים ומדאיגים על פרשת הרפז, כמו השיחה השנויה במחלוקת בין הפרקליט הצבאי הראשי דאז אביחי מנדלבליט לרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי, העיתונאית אילה חסון אומרת כי "סיפור כזה צריך היה להרעיד את אמות הספים"  

העיתונאית הוותיקה על מנדלבליט: "סיפור שצריך להרעיד את אמות הספים"
אביחי מנדלבליט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

העיתונאית איילה חסון חשפה בימים האחרונים ב'ערוץ 13', פרטים חדשים על שיחתם הסודית של היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט, שהיה הפרקליט הצבאי הראשי בזמנו, עם הרמטכ"ל דאז ח"כ גבי אשכנזי. הפרסום המפתיע עלול כעת להפוך את הקערה המשפטית על פיה, זאת לנוכח דיוני בג"ץ המתנהלים בנושא במהלך השבוע האחרון. חסון התייחסה בראיון לאראל סג"ל ברדיו 103FM לפרטים שחשפה ולסערה המתחוללת במערכת המשפט ואמרה: "סיפור כזה צריך היה להרעיד את אמות הספים ולזעזע את הפוליטיקאים, המשפטנים ואת העיתונות. אביחי מנדלבליט צריך לחשוף את השיחה הזאת".

איילה חסון חשפה את סיפור הקלטות הגנוזות של מנדלבליט-אשכנזי, וסיפרה כי מדובר בשיחת טלפון "מאוד מאוד דרמטית וארוכה שמתרחשת ב-26.9 בין אביחי מנדלבליט שהוא פרקליט צבאי ראשי ובין גבי אשכנזי שהוא רמטכ"ל. אשכנזי מאוד חושש מתוצאות החקירה בעניינו ומנדלבליט מגיש לו בטירוף את כל החומר וגם הם מדברים שם, וזה אני לא אוכל לפרט בשלב הזה בהרחבה, על איך למקם את אנשי שלומם מתוך אנשי רשויות החוק במקומות מסוימים כדי להטות את החקירה לכיוון הרצוי להם וכדי לסגור אותה במקום הרצוי להם".

היא סיפרה כי מנדלבליט אמנם נחקר על השיחה שקיים עם אשכנזי, אך באופן שלא מבטא את שהתרחש, ולבסוף אף "הראיה הזאת נגנזת בסמכותו של שי ניצן". היא ציינה כי "הפרקליטה שחוקרת מאוד מתקוממת על זה שראיית הזהב נגנזת, בלעדיה בעצם אין משמעות לכל כתב האישום שהיא ממליצה נגד מנדלבליט, וזה מונח שם כמו פצצה מתקתקת בתוך כספת. גם אני שהתמחיתי בפרשה המנג'סת הזאת לא הבנתי כל השנים - איך הכול נסגר. איך זה יכול להיות? יש ראיות מטורפות ומישהו הכול סוגר, איך זה קורה? מה זה חוסר השוויון באכיפה בהקשרים האלה?", התרעמה.

חסון הוסיפה לתהות על כשירותו של היועמ"ש לממשלה לכהן בתפקידו, לדעתה, "זו חובה ערכית בכל מובן לחשוף את השיחה הזאת, זה צריך היה להרעיד את אמות הספים, היה צריך לזעזע פה את הפוליטיקאים, את המשפטנים ואת העיתונות. אותו יועמ"ש לממשלה קבע שדן אלדד כשל כשל ערכי כי הוא נפגש עם כל מיני כאלה בלי רשות, אז אם דן אלדד נפגש בלי רשות אני מגנה את זה, אבל אם אתה מדבר על כשלים ערכיים, בוא נדבר על מה שאתה עשית, בוא נראה מה אתה עשית", והוסיפה: "שאביחי מנדלבליט יחשוף את השיחה הזאת שוועדת האיתור שהחליטה עבורו לא ראתה את זה".

לטעמה, בג"ץ לא היה מודע לקיומן של הראיות הגנוזות, "הוא קיבל איזה סיכום ופעל על פיו. בג"ץ לא ידע בכלל על הדבר הזה, לא נחשף לראיה הזו, אני לא מעלה על דעתי ששופטי בג"ץ שהיו נחשפים לראיה הזו היו עוברים לסדר היום". היא תהתה "למה לכל כך רבים היה אינטרס להסתיר את השיחה הזאת", והשיבה כי ייתכן והסיבה היא שמצוינים שם "שמות מטלטלים ואף אחד לא רצה שהבושה תצא. אני פרסמתי רק 3 שמות שעלו שם - דודי כהן יואב סגלוביץ' ושוקי למברגר שעלו בשיחה אבל אנחנו לא יודעים באיזה הקשר".

בהמשך דבריה התייחסה לסיקור התקשורתי סביב הפרשה והסבירה כי "יש גישה כזאת שהיא סוג של צנזורה בעולם העיתונות, כשאומרים על משהו 'זה לא מעניין' זו בעצם הצנזורה. 'זה לא מעניין את הציבור', 'זה משעמם', ככה מפעילים צנזורה על עיתונאים בכלי תקשורת שהם עובדים. ככה זורקים לפח כל מיני דברים שהם 'סופר' מעניינים, מה אנחנו תוכנית ראליטי ובידור שצריך רק מה שמעניין? אולי גם משהו חשוב? משהו ערכי?"

לסיום, אמרה חסון: "תאר לך שפוליטיקאי כלשהו היה מקבל הדלפה מפרקליט המדינה, מיועמ"ש לממשלה או ממפכ"ל על חקירה שמתנהלת בעניינו. מה הוא אומר, ומה ההוא אומר, איך נסובב את זה ונטה את החקירה לטובתך? הייתה קמה, ובצדק, רעידת אדמה. זה מה שקורה פה".

עריכה: עופרי גליכמן, רדיו 103FM

 

אילה חסון אביחי מנדלבליט רדיו 103 FM פרשת הרפז גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד