י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לייבל'ה במהדורת ערב ל"ג בעומר

מדהים: ראש העירייה לפני ואחרי הדיאטה הדרמטית

שבוע מעניין במיוחד עבר על לייבל'ה. לאחר שלא ראה את הוריו היקרים במשך זמן ממושך עקב ההגבלות, קפץ לייבל'ה על ההזדמנות כשראש הממשלה הורה על ההקלות. לייבל'ה הגיע לבית הוריו וראה אותם נרגשים במיוחד לראותו, על מה שוחחו? • והשבוע במהדורה של לייבל'ה: השמחה אדירה בעולם התקשורת בעקבות לידת בנו בכורו של ישראל כהן, מי השתתפו בשמחה שנערכה בחניית הבית החשוכה? תיעוד מיוחד של 'לפני ואחרי' של ראש העירייה שעשה דיאטה דרמטית במיוחד, וגם הקפסולות בעולם הישיבות ואלו שהגיעו להתפלל במירון • כנסו כנסו

מדהים: ראש העירייה לפני ואחרי הדיאטה הדרמטית
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

ברגע שלייבל'ה שמע כי ראש הממשלה התיר לפגוש את ההורים, הוא התניע את רכבו של אחד מחבריו (סקודה קארוק 2019 אם תהיתם) ועף היישר לבני ברק לחזות בפניהם של ההורים, אותם לא ראה מפורים - אפילו לא בזום.

ההורים שבדיוק האזינו בטרנזיסטור להודעתו הארוכה של ראש הממשלה, קפצו בהתלהבות אדירה על הבן יקיר שהגיע ממקום מושבו, מרוגש עד תנוכי אוזניו.

לייבל'ה הסביר להורים שחיבוק ונישוק עדיין אסורים ומיהר להשיב אותם במקומם. אחר כך פתחו בשיחה נרגשת על מאכל משובח של אמא.

לייבל'ה שמע את הקורות עמם בימי קורונה  - שלמרות ההקלות טרם חלפה הסכנה, לתשומת ליבו של הרב שהבטיח שהיא תסתיים בל"ג בעומר - יש עוד ימים ספורים כדי למגר אותה. כדאי להתחיל לעבוד על זה, הזמן קצר והמלאכה מרובה.

אחרי שלייבל'ה חזר לחיק הוריו, החל הדיון על החזרת האדמו"רים לשגרה: אחרי חודשיים של אי קבלת קהל, החסידים מתקשים לחיות. בכמה מהחצרות נבנו מחיצה מזכוכית ואחד החסידים טען ללייבל'ה שהוא לא ידע להבדיל בין אדמו"ר לבין ציינ'ג, אז אמרו לו שיניח שם 100 דולר ויבדוק אם הוא מקבל משהו בחזרה. 

לצד הוריו של לייבל'ה ואדמו"ריו, עולם הישיבות חוזר ב'קפסולות', מה שהביא שדכנים רבים לשאול "כן, הבנתי שהוא לומד בחברון, אבל באיזו קפסולה של חברון??". אגב הסוגיה הנלמדת במסכת סוכה בעולם הישיבות בסוגיות 'דופן עקומה' 'גוד אסיק' ולבוד', בעניין 'האם הנגיף מסוגל לעבור דרך לבוד.

לייבל'ה רוצה להבטיח לקוראיו שבתאריך פלוני המגיפה תסתיים, אבל כידוע משחרב בית המקדש נבואה ניתנה לשוטים ולקטנים ולייבל'ה, ככל שהוא מנסה להקטין עצמו או להשתטות, אינו מצליח.

לייבל'ה התחיל את השבוע קצת מאוחר, אך בשמחה גדולה - והיא הלידה ההיסטורית של בנו הבכור של העיתונאי ישראל כהן בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב, ישראל כהן כידוע חורך את האולפנים באזור גוש דן, כך שמצא מקום מיוחד ללדת בשירות אדיב ומסור כפי שנראה בתמונה כשמנכ"ל בית החולים פרופ' יריב יוגב עצמו, עזב את כל חולי הקורונה ונרתם ללידה המלכותית. 

הלידה המלכותית ריגשה המונים וחדרה לבבות, אחרי חמש שנים מהחתונה הגדולה בתשע"ה בבני ברק, בשעה טובה ומוצלחת חבק העיתונאי המוכשר והבכיר ביותר - המנהל קהילה של כמעט 28 אלף עוקבים בטוויטר את בנו הבכור שריפא את כל המשפחה ויקרא יקותיאל יהודה על שם הסבא הגדול ר' זלמן ז"ל, ניצול השואה האהוב שנפטר מקורונה. אז השם זלמן יישאר רק ככינוי, אך הזיכרון מהסבא הגדול יישאר לנצח. 

עקב המגפה, התכנסו חשובי החסידים בקרית ויז'ניץ לשתות לחיים עם פרח החסידים ישראל כהן, בין הנוכחים תחת הבניין חשוך ראה לייבל'ה את ר' ישראל מאיר הרטמן, הגבאי טבח ר' זלמן קורניצר הנגיד ר' בערל דסקל, הרב זולדן המקורב של הרה"צ מויז'ניץ המכונה 'כיכלאך' בז'רגון הרומני, והרב מילגרום מעסקני השיכון. במהלך ישיבת לחיים, לא הוכרע היכן יתקיים השלום זכר בליל שבת ובאיזו מתכונת, מה שבטוח, כולם ישתתפו מרחוק. 

גולת הכותרת של הלידה היא המופת של סדרת 'נייעס' בכאן 11. כידוע, על פי פרסומים זרים, מיד אחרי שהצביע שר התורה הגר"ח קנייבסקי ליהדות התורה בי"ז אלול, קיבל ישראל ברכה (מתועדת) לזרע של קיימא. באותו היום כשיצא מאולפן קלמן סגל בכאן 11 בעיר מודיעין, התקשרו מהמשפחה להודיע לו שהתשובה חיובית. 

מעקב לייבל'ה אחרי ראש העיר שקיצר קיבתו: כפי שפורסם בתחילת חודש חשוון והוכחש נמרצות אז, אך כפי שכבר נחשפתם במדורים קודמים, מוישה ליאון האגדי מצמצם גזרה וכאן לייבל'ה מציג כמו אצל טובי הדיאטנים את תמונת ה-'לפני ואחרי' של ליאון. רבים טוענים שיש כאן מקח טעות שכן תושבי ירושלים בחרו מלכתחילה בראש עיר כבד משקל ובסוף מקבלים צימוק קטן. 

לייבל'ה כמובן לא שכח לפקוד השבוע את ציון הרשב"י במירון, למרות שלייבל'ה בעל תעודת לע"מ - תעודת עיתונאי (שלא בתוקף) - הוא לא יגיע בל"ג להר מירון. 

כבר במוצאי שבת ראה את סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש מתפלל בכוונה ברחבת הציון עם מסכה על פניו. 

השבוע הגיע לייבל'ה להר מירון, שם ראה מעמדי חלאק'ס מוקדמים ביותר. לייבל'ה ראה את הנגיד ר' ארי אייכלר מגדולי תומכי עולם התורה גוזז ממחלפות ראשו של הילד הקטן בנו של יוסי ברנדויין.

גם את איש מירון והעסקן חיים רבינוביץ ראה לייבל'ה חוגג את גזיזת מחלפות ראשו של בנו הקטן בשעה טובה ומוצלחת תוך כדי ריקוד על הכתפיים במקום בל"ג בעומר. 

ומי שנצפה שופך שיח במערה הוא אליהו ארנד מעיריית בני ברק, למענכם, יתד נאמן ובעצם מה לא ארנד הגיע בליווי מפקד המשטרה ונכנס למערת רבי שמעון. לייבל'ה העביר לו שמות לתפילה ללא תשלום.

את הצלם שוקי לרר ראה לייבל'ה מתעד את כל מה שזז ברשב"י בכדי להתכונן להדלקות הקטנות ביותר בהיסטוריה, לרר נכנס לחפ"ק בכדי ללמוד את השטח למרות שעל המפה רשום תשע"ט התמונה מעודכנת בזכות המסכה. 

את העסקן הידוע לבית תולדות אהרן ארל'ה סמט שחי ממירון למירון, ראה לייבל'ה בסוף השבוע מגיע להעתיר בציון בתפילה שאולי בכל זאת תתאפשר איזו שהיא הדלקה קטנה. 

את הצלם דוד כהן ראה לייבל'ה מתדרך את הצלמים הצעירים שלומי טריכטר ויוחנן לוסטיג. כהן סיפר לצלמים על התמונות ואיך הוא עושה את הדרך בעיניים עצומות מצפת למירון כמעט מידי יום.

גם את העסקן הצעיר בני נפחא ראה לייבל'ה מתפלל בכותל של מירון אחרי שהפעיל את כל הקשרים האפשריים לעלות להר בסוף השבוע שהכי סמוך להילולא. 

ובמסגרת הישיבות ב'קפסולות', ראה לייבל'ה גם בית כנסת חדש הגבאי המיתולוגי של איצקוביץ שלא יכול להתפלל בבית הכנסת המפורסם בעולם והוא הקים בית הכנסת מתחת ביתו ברחוב חבקוק בבני ברק, לבית כנסת הוא קרא 'בחצרות השם' על שם החצר ובתיעוד מיוחד ללייבל'ה הוא מסביר על בית הכנסת החדש. האם שינין עוזב את איצקוביץ לטובת החנייה, או אולי שמא זה החוסר השנה בדירה מס' 8 במירון?

ופרח הצלמים נפתלי לרר שלא מפספס אף אירוע גם לא בימי קורונה ומצויד תמיד בתמונות מרהיבות, הגיע להיכלה של ישיבת אור ישראל הסמוכה לביתו בפתח תקווה והתמגן כמו שצריך לצלם את הבחורים בשטייגען צפוף בתוך הקפסולה.

וברפרוף בין דפי העיתונים המגזריים ראה לייבל'ה את השבועונים כפר חב"ד והמחנה החרדי של חסידות בעלזא שיצאו השבוע באותה כתבה על ספרים שחיברו גדולי ישראל בעת מגיפות רח"ל ובישיבתם בהסגר. האם יש תיאום עמדות בין חב"ד לבעלזא?

הכתבה בכפר חב"ד

הכתבה בהמחנה החרדי

לייבל'ה קיים השבוע מצוות ניחום אבלים כמו שנאמר טוב ללכת לבית האבל מבית המשתה. לייבל'ה הגיע לנחם את העיתונאי היקר מנחם קולדצקי שישב שבעה על אביו. מפאת הסכנה והנגיף, לייבל'ה ניחם את קולדצקי ברחוב למטה בעמידה, שם ראה את השכן מברכפלד הסופר יצחק פלדמן שכאזרח שומר חוק שמר על יותר משני מטרים.

כידוע ללייבל'ה יש שליחים בכל העולם. באנטוורפן שבבלגיה שם נשמרים מקורונה, ראה לייבל'ה את הסופר דוד דמן יושב והוגה בתורה באין מפריע בפארק באנטוורפן, בדיוק לאחר שלייבל'ה קרא ב'משפחה' את המקור שהביא דמן לפתגם השגור בפי העולם: אחרי מות - קדושים...

המשבר בעולם האירועים לא פסח גם על המפיק האגדי אייזיק גפן. אלא שגם בזמנים האלו המשיך אייזיק לשקוד על תלמודו ובשבוע האחרון זכה לסיים מסכת ב'זום', בשילוב עם חגיגות יום ההולדת שלו. הצמוד (והתפוס) שלומי כהן היה שם כדי לתעד בסטורי.

ואלו שמתכוננים לאירועים: לייבל'ה קפץ לרמת גן, שם פגש את ילד הפלא מוטי גרינבוים שבא לעבוד יחד עם המאסטרו יואלי דיקמן על פרויקט חדש שלייבל'ה מחכה לו בדריכות.

‏את הצדדים היפים בקורונה גילה לנו השבוע איש התקשורת ובעל 'זירה פוליטית' יוסל'ה ברגמן כשנפגש עם ר' יוסקה (רוורס) גוטפרב. ברגמן סיפר לעוקביו כי כששוטר עצר את יוסקה ברחוב וברר אצלו את הסיבה מדוע הוא אינו חובש מסכה, הגיב לו יוסק'ה שלצערו אין לו מסכה. לתדהמתו חזר השוטר לניידת והוציא מסכה, והעניק אותה ליוסקה במתנה.

לייבל'ה ראה השבוע את לימוד הטלפונים בחסידות באיאן: בפעילותו של איש העסקים שלמה קליין מרשת 'היימיש פון', החלו חמש מאות תלמידי הישיבות הגדולות של החסידות בארץ קיבלו לביתם - ערכת לימודים לפתיחת זמן קיץ הכוללת גם טלפון ייחודי המאפשר להתקשר לקו הישיבה שהוקם, ובאמצעותו יהיו מחוברים באופן רציף לסדרי הישיבה. כן צורפו ספרי לימוד ומכתבי חיזוק מיוחדים. לייבל'ה מצדיע לקליין התותח. 

ולפינת המזל טובים והבייבי בום

ברכת מזל טוב לח"כ הכי ישיבשר של ש"ס, מיכאל מלכיאלי, לרגל תחילת הנחת התפילין לבנו, שעוד חודש חוגג בר מצווה בשעט"מ.

ברכת מזל טוב לרב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין, לרגל הולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית ירושלים ומחזיק תיק הרווחה אלחנן (נני) גרוסבוים להולדת הבת בשעה טובה בין מלון קורונה אחד למשנהו להם דאג נני בכל כוחו. 

ברכת מזל טוב למרדכי דירנפלד חבר מועצה לשעבר ומנכ"ל המוסדות של חסידי בעלזא בבית שמש, עם בת ר' יוסף שוורץ מבני ברק. 

ברכת מזל טוב לעסקן ואיש החסד ר' יצחק קליין, מנהל הלשכה לפניות הציבור של מרכז אגודת ישראל בירושלים, לרגל הולדת בנו. תזכו להכניסו בבריתו של אברהם אבינו בעתו ובזמנו לגדלו לתורה חופה ומעשים טובים. השלום זכר בחנייה. 

ברכת מזל טוב לר' חיים מאיר רוזנפלד, עוזרו הצמוד של ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, לרגל הולדת הבן וזה פחות מחודש אחרי הלידה של בן הדובר חיים לוריא.

ברכת מזל טוב לר' שמואל חיים אסטרייכר מגדולי שומעי לקחו של המשפיע רבי מיילך ומשפיע בפני עצמו, שבכובעו כמושך בעט הוא יו"ר הוועדה הרוחנית של עיתון 'בקהילה', לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לעסקן האגדי מארה"ב איש החסד המפורסם שבאמת מצטנע ר' יואל ישראל זופניק, שכבר לא כותבים עליו בן של אלא הוא בפני עצמו, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. 

שמחות גם בעולם המזיקה החסידית, ברכת מזל טוב לבעל מנגן הנפלא דודי קאליש לרגל אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת עם בת ר' הרשל דייטש אשדוד.

ברכת מזל טוב לזמר החרדי המקפיץ מכולם, פיני איינהורן, שחבק בת בשעה טובה ומוצלחת ואף כתב בהתרגשות "חיכיתי לך 8 שנים והנה הגעת לעולם, בשבילך אני יקום בבוקר ובשבילך אני אלך לישון בלילה. אני פה איתך ורק איתך יפה מהממת שלי".

ולסיום ברכת מזל טוב לקלידן המוכשר ברוך הומינר מחשובי כולל 'עמלים בתורה' נצר למשפחת הומינר מקרעטשניף, לרגל אירוסיו בשעה טובה עם הכלה בתו של ר' יוחנן קויפמן מחסידי קרלין סטולין.

לייבל'ה רכילות חרדית משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד