י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אוספים חתימות לנתניהו

סופית: הכנסת אישרה את הסכם האחדות: 'מרצ' עותרת לבג"צ

שעות לפני שיפקע המנדט מהכנסת, אושרו חוקי ההסכם הקואליציוני ברוב גדול. ב'יש עתיד' תל"ם' תוקפים ובינתיים בכנסת אוספים חתימות להטלת המנדט על בנימין נתניהו לפני פקיעת המנדט מהכנסת הלילה בחצות | 'מרצ' עותרת שוב לבג"ץ נגד היוקים שעברו

סופית: הכנסת אישרה את הסכם האחדות: 'מרצ' עותרת לבג"צ
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הרוטציה בין בנימין נתניהו לבני גנץ וכן את חוק מימון המפלגות ברוב מוחץ.

חוק הרוטציה אושר ברוב של 72 תומכים מול 36 מתנגדים. חוק מימון המפלגות אושר ברוב של 71 ח"כים שהצביעו בעד לעומת 37 שהצביעו נגד.

הצעת החוק כוללת את תיקון חוק מימון מפלגות, כך שגם סיעת 'דרך ארץ' של יועז הנדל וצבי האוזר שפרשו מסיעת 'תל"ם' של משה בוגי יעלון, תוכל לקבל מימון מפלגות. 

בסיעת יש עתיד-תל"ם התייחסו להעברת חוק הרוטציה ואמרו כי "ממשלת נתניהו החמישית תהיה המנופחת והבזבזנית בתולדות ישראל. 36 שרים, 16 סגני שרים והקמת עוד מעון רשמי, זה לא חירום ולא אחדות – זו שחיתות. זו ממשלת החלומות והחסינות של הנאשם נתניהו".

עוד הוסיפו כי "זו ממשלה שלא תעביר את חוק הגיוס, לא תבטל את חוק המרכולים, ולא תוציא את ישראל מהמשבר הכלכלי – רק תדאג להוציא את נתניהו מהכלא".

סיעת האופוזיציה הבטיחה כי "מנגד, אנו נהיה הקול הרם והברור למען ישראל יהודית ודמוקרטית, ליברלית וחזקה. שבה לכל אחד זכות להיות הורה, חובה לשרת בצה"ל, והזדמנות שווה להצליח. נמשיך להילחם למען מעמד הביניים, העסקים הקטנים, הקשישים, אנשים עם מוגבלויות כל אלה ששוב נזרקו הצידה".

חברת הכנסת תמר זנדברג מ'מרצ' הודיעה כי סיעתה עותרת לבג"ץ שוב נגד החוקים שעברו היום במליאה.

יצוין כי בתוך כך, החלו בקואליציה המסתמנת לאסוף את החתימות הנדרשות להטלת המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. גם ב'כחול לבן' חותמים הח"כים בזה אחר זה על המסמך שיועבר בהמשך היום אל בית נשיא המדינה רובי ריבלין, שצפוי להעביר את המנדט לנתניהו באמצעות מכתב, בשונה מהמקובל שהמועמד מגיע פיזית לבית הנשיא ומקבל את כתב המינוי מידי הנשיא.

רוטציה בראשות הממשלה הסכם קואליציוני יש עתיד ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד