י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מביאים לכם את רבי מאיר בעל הנס

צפו: המנהל בראיון מהציון הסגור בגלל הקורונה

האם רבי מאיר בעל הנס קבור בעמידה? והישועות בציון הקדוש בטבריה • סיור מיוחד עם מנהל אתר הציון ר' מאיר דהן הסגור בימים אלו עקב הנגיף • מיוחד עבור 'בחדרי חרדים' לכבוד יום ההילולא

צפו: המנהל בראיון מהציון הסגור בגלל הקורונה
ר' מאיר דהן בציון צילום: חני לוין

הלילה אור לי"ד אייר מציינים בכל תפוצות ישראל את יום הילולת התנא הקדוש רבי מאיר בעל הנס זיע"א, הטמון מול בית הכנסת בטבריה, מידי שנה מגיעים בסמיכות להילולא במירון עשרות אלפים לפקוד את הציון הקדוש. 

השנה עקב מגפת הקורונה הציון נסגר וההילולא נערכת במתכונת מצומצמת כל אחד מביתו. 

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים', נפתח המקום הקדוש ע"י ר' מאיר דהן, מנהל אתר הציון בקבר ר' מאיר בעל הנס. 

ר' מאיר דהן מספר כי אף על פי שהמקום סגור אנו חוגגים אתכם מהציון כשהוא מועבר אליכם הביתה, יחד עם 'בחדרי חרדים' נמחיש לכם בתחושה רוחנית את יום ההילולא ומבהיר כי המקום סגור כל כולו בהדרו, לאחר שעבר שיפוץ מיוחד ע"י קרן ספרא.

מנהל הציון מברך את כל התורמים ואת עם ישראל בעולם כולו שיהי רצון ונזכה לביאת המשיח במהרה בזכותו של רבי מאיר בעל הנס ותיעצר המגיפה ונזכה לחזור כולם להתפלל ולמלא את המקום הקדוש הזה כמידי שנה ושנה.

"רבי מאיר בעל הנס שהוא אחד מהתנאים המובהקים של ר' עקיבא, בנוסף מידי יום ביומו אנו מעבירים בשידור את המשניות של ר' מאיר בעל הנס כדי לספר בשבחו של התנא הקדוש".

ר' מאיר דהן מספר סיפור מרגש שקרה בימים האחרונים על אישה שהגיעה מרמלה להתפלל אצל הצדיק, האישה בכתה על פתח הדלת של הציון למרות שהיה סגור וביקשה בתחנונים מהצדיק שמישהו יבוא לפתוח לה והזכירה שיום הולדתה חל ביום ההילולא והיא חייבת להיכנס ולהתפלל, האישה לא סיימה את דבריה, ואני, כך מספר ר' מאיר דהן, הגעתי בדיוק למקום ופתחתי לה את הציון, לאחר שיחה קצרה התברר שלגברת קוראים ברוריה כמו אשת ר' מאיר ואני מציין לה ששמי 'מאיר' וה' שלח אותי לפתוח לך את המקום, זה אחת מאלף אלפי אלפים של סיפורים שקרו כאן בציון הקדוש הזה.

דבר נוסף מספר שרבי מאיר קבור בעמידה, מחכה לקבל את פני המשיח ושאלו את המהרח"ו, אם זו אמת או אגדה ואמר שכתוב בכתבי האר"י שר' מאיר בעל הנס קבור בצורה שונה מכל התנאים.

ניתן לראות את האבן העומדת מעל הציון, שם קבור ר' מאיר בעמידה בכדי לקבל את פני המשיח. כאן מספר לנו ר' מאיר דהן שרבי מאיר בעל הנס אומר לנו; "כשאתם תגיעו אלי אחרי אלפיים שנה ותדליקו לי נר אני פה ע"מ לשמוע את התפילות שלכם".

בהמשך הסיור הוא מכניס אותנו לחדר הראשון שהוקם ע"י ר' מאיר ועקנין ומשם צמחו מוסדות רבי מאיר בעל הנס.

רבי מאיר בעל הנס טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד