י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כך זה יתנהל

פרסום ראשון: בחצרות החסידים מחזירים את הטישים כבר מהשבת

בצורה מסודרת ובהרשמה מראש, בחסידות סלונים חוזרים לעריכת הטיש בשבת הקרובה. מה דינם של אברכים צעירים ואלו שגרים מחוץ לעיר? וכיצד תתבצע החלוקה | חצרות נוספות צפויות להצטרף ובינתיים חזרה קבלת הקהל בחלקן | בנוסף, נערכים למעמדי החלאקה בל"ג בעומר

פרסום ראשון: בחצרות החסידים מחזירים את הטישים כבר מהשבת
טיש בחצר סלונים צילום: באדיבות המצלם

בחצרות החסידים מתכוונים להתחיל להחזיר את הטישים בהדרגה, לאור החזרה לשגרה, תוך שמירה על כלל ההנחיות. 

הראשונה שבהן, כך נודע ל'בחדרי חרדים', היא חצר חסידות סלונים שברחוב סלנט במאה שערים בירושלים, שם באורח נדיר לא נערכו טישים בכל תקופת המגפה, דבר שלא קרה בעולם מאז נוסדה החסידות ומאז עלותו של הרבי על כס האדמו"רות. 

במכתב מיוחד מודיעים בחסידות כי "בעז"ה החל מש"ק דנא יערוך כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א את השוה"ט בליל ש"ק וברעווא דרעוין, כשלעת עתה השוה"ט יתקיימו ברחבת ביהמ"ד במתכונת מצומצמת ובמתחמים נפרדים לפי התקנות וכפי הסדר שהונהג בתפילות".

בחסידות מסבירים כיצד הדבר יתבצע "ע"מ שנוכל לאפשר לכלל הציבור להשתתף בטישים נקבע כי יתקיים תור לפי סדר הא"ב לטישים ולתפילות בנפרד, כשישנם מספר מקומות בכל טיש המוקצים במיוחד לאברכים צעירים עד חמש שנים לאחר החתונה, אשר לגביהם התנהל תור בנפרד על מקומות המוקצים להם".

בחסידות הקצו מספר מיוחד שדרכו ניתן להירשם ומציינים כי "אברכים צעירים עד חמש שנים אחרי החתונה מתבקשים לומר זאת בהודעה".

"ההרשמה בקו הינה לכל השבועות הקרובים והתור יתנהל עפ"י רשימה זו בלבד" מודיעים בחסידות, "לא יהיה ניתן להירשם בהמשך עד להודעה חדשה. ההרשמה עד יום חמישי בשעה 14:00 בצהריים יצוין כי התור לתפילות בשב"ק יחל משבוע הבא ויתקיים בנפרד מהתור של הטיש. בשב"ק זו המשתתפים בתפילות הם אלו שנרשמו לפני שבועיים ולא עלו בגורל. ויקבלו על כך הודעה. יש להתעדכן בקו ביום ה' בערב לגבי רשימת האברכים המוזמנים לפי סדר הא"ב לשוה"ט".

לגבי אברכים מחוץ לעיר, המגיעים להתארח בבית הוריהם הדרים בירושלים, יוכלו להשאיר הודעה על בואם עד יום חמישי בצהריים ויתכן כי ימצא להם מקום המיועד לבני חוץ לעיר, הכל לפי הענין והזמן. בחסידות מבקשים לשמור על ההנחיות "בקשתנו בכל לשון בקשה לשמור על ההנחיות וההוראות מכל משמר, ע"מ שנוכל להמשיך ולהפעיל את הסדרים הקיימים".

בנוסף בחצרות נוספות חזרה קבלת הקהל בצורה מבוקרת, כדוגמת חצר חסידות גור, עדיין אין טישים בחוץ למעט שמחות בר מצוות וכדו' שנערכות במתכונת קורונה בחצרות הקודש. 

בחצרות האדמו"רים נערכים גם כן לקראת ל"ג בעומר בקיומי מעמדי החלאק'ס לילדי השלוש, והאדמו"רים שלא יגיעו למירון יגזזו ממחלפות ראשם של בני השלוש במקומות מושבותיהם.

סלונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד