כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ומה עם הרשות המקומית?

המאבק בקורונה: 71% מהציבור נותנים אמון בממשלה

סקר מיוחד של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדק כמה אחוזים מהציבור בישראל נותן אמון בממשלה בתקופת משבר הקורונה. מהנתונים עולה,  כי 38% מהאוכלוסייה נותנים אמון רב בממשלה בהתמודדותה עם משבר הקורונה, 33.6% נוספים נותנים אמון 'במידה מסוימת'

המאבק בקורונה: 71% מהציבור נותנים אמון בממשלה
שוק מחנה יהודה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נתניהו הקפיד בימים הקשים של משבר הקורונה, עת שמדי יום דיווחו כלי התקשורת על מאות נדבקים יומיים, על הצהרות תקשורתיות כמעט מדי יום וראיונות נרחבים לתקשורת.

נתניהו קיווה בכך להבהיר לציבור את הסכנות בנגיף ולבנות את אמון הציבור בממשלה ובמערכת הבריאות, כך שהציבור ייתן את תשומת ליבו להנחיות ויקפיד אחריהן. סקרים שנערכו ברחבי העולם בדקו ומצאו שאמון הציבור בממשלה הוא קריטי לניצחון הנגיף. סקר מיוחד של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדק כמה אחוזים מהציבור בישראל נותן אמון בממשלה .

מהסקר שנערך בקרב בני 21 ומעלה עולה, כי 38% מהאוכלוסייה (כמחצית מהמשיבים על שאלה זו מהמגזר הערבי) נותנים אמון רב בממשלה בהתמודדותה עם משבר הקורונה, 33.6% נוספים נותנים אמון 'במידה מסוימת'.

אך שיעור הישראלים שנותנים אמון ברשות המקומית של יישוב מגוריהם – גבוה יותר: 47% נותנים אמון במידה רבה ברשות המקומית (62% מהערבים). 32.2% נוספים - 'במידה מסוימת'.

מבין שמונה הערים הגדולות, שיעור הנותנים אמון ברשות המקומית נע בין 90.1% בבאר שבע ל-67% בתל אביב. בערים בהן 100-199 אלף תושבים: 64.5% מאמינים בצעדים של הממשלה ו-80.5% ברשות המקומית. ביישובים בהם חיים פחות מ-100 אלף תושבים: 73.4% נותנים אמון בממשלה ו-80.5% – ברשות המקומית.

מהנתונים עולה כי רוב הציבור ממלא אחר ההנחיות של הממשלה: 84.6% מקפידים 'במידה רבה' על יציאה מהבית על פי המטרות המותרות, 7.8% נוספים מקפידים 'במידה מסוימת', 87.8% מקפידים 'במידה רבה' על ריחוק פיזי-חברתי, 92.8% - על חבישת מסכה ו-94.1% שומרים במידה רבה על היגיינה - שטיפת ידיים ושימוש בחומר חיטוי.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד