י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסכה מיוחדת לאוכלוסיה בסיכון

הנחיות מיוחדות: כך יחזור שוק מחנה יהודה לפעילות

שוק מחנה יהודה חוזר לפעילות: אוכלוסיות בסיכון יקבלו מסיכה מיוחדת שתעניק להם זכות קדימה בתורים. בנוסף, תהיה נוכחות גבוהה של פקחים במקום • "כיף לחזור, נחנקנו בבית. כל הזמן בבית, התגעגענו לעבודה"

הנחיות מיוחדות: כך יחזור שוק מחנה יהודה לפעילות
בשוק מחנה יהודה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהתאם לשלבי אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, השווקים, הקניונים וחדרי הכושר ברחבי הארץ שבו הבוקר (חמישי) לפעילות.

כך גם שב לפעול שוק מחנה יהודה שהוא מסמליה הבולטים של ירושלים הבירה, כלל המתחמים פועלים בהתאם להגבלות על מספר המבקרים, שמירה על מרחק של שני מטרים והקפדה על הנחיות ההיגיינה.

בירושלים ניסו במשך זמן ממושך יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, וראש העירייה, משה ליאון, למצוא מתווה שיאושר על ידי הממשלה ויאפשר את חידוש פעילות הסוחרים - אך הפתיחה התעכבה.

בשבוע שעבר הסוחרים מחו על האיסור הממושך, בעוד שבעלי דוכנים ספגו דוחות על פעילותם. הבוקר, עם הפתיחה המחודשת - הרוחות היו אופטימיות בהרבה. "זה יום חג עבור שוק מחנה יהודה", אמרה פרידמן. "השוק פתוח ונקווה שיישאר פתוח במידה וחלילה אחוזי ההדבקה יעלו במדינת ישראל אותנו לא יסגרו".

פתיחת השוק התבצעה תחת הגבלות של מספר הנכנסים וסימונים לשמירת מרחקים. ואולם המבחן יהיה בשעות אחר הצהריים ומחר, בהן בימי שגרה הצפיפות במקום גוברת. כמו כן, בעירייה הודיעו כי ביום שני הקרוב ייפתח גם שוק רמלה-לוד, הפועל במתחם הרכבת במלחה.

יוזמה מבורכת של וועד הסוחרים בשיתוף פעולה עם האגודה לבריאות הציבור נעשתה מיד עם פתיחת השוק, במסגרתה אוכלוסיות בסיכון יקבלו מסיכות מיוחדות בכניסה, ובכך יזכו לקדימות בתורים.

רפי, בעל דוכן דגים אמר בשיחה לוואלה ניוז כי היתה לסוחרים תקופה קשה וכי הרוכלים חיים מהעבודה של לפני פסח ואחרי. "זה לנו נותן חמצן עד ראש השנה ועכשיו זו תקופה מתה. ויש יותר מדי היסטריה של שוטרים ופקחים. אבל בכל זאת זה פתיחה אחרי תקופה ארוכה. מקווה שהלקוחות יחזרו לשוק ולא התרגלו לסופרים כמו שאנחנו חשובים. מאוד מקווים שהשוק לא ימות" .

עוד אמר לגבי הפקחים בשוק: "הרבה יותר מדי ממה שצריך. זה ממש חונק. מלא שוטרים ופקחים כאילו מה הולך לקרות כאן, כאילו טראמפ הולך להגיע. צריך לשמור על הסדר אבל לא במסה הזאת זה עושה לאנשים רע".

האני, בעל דוכן ירקות, שר בשמחה על החזרה לעבודה. "כיף לחזור, נחנקנו בבית. כל הזמן בבית, התגעגענו לעבודה, לזוז. מתחילים לגיע לאט לאט, עדיין יש פחד, אבל מגיעים לאט לאט", הוא אומר.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר, כי "מה שכאב כאן זה חוסר פרנסה, זה קרה בכל מדינת ישראל בכל, אבל מצד שני אנחנו עבירה מגיפה שמעולם לא עברנו בדורות שלנו והיינו צריכים למניע המשך מגיפה, תמותה וחולים. אני יכול לומר לכם שבירושלים אנחנו השבוע שוברים שיא, יש מספר קטן מאוד של נדבקים ביום, אבל עדיין חייבים לשמור על ההנחיות על מנת שנוכל להמשיך לעבוד בשוק, על מנת שהסוחרים ימכרו וירוויחו את לחמם".

שוק מחנה יהודה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד