י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברוך דיין האמת

החסיד שהיה מבוני אשדוד החרדית נפטר מקורונה

הרב החסיד רבי דוד לב ז"ל ממייסדי היישוב החרדי באשדוד הלך לעולמו בגיל 87 לאחר שנדבק בנגיף. בחייו היה מבוני הקריה החסידית באשדוד והותיר אחריו דורות של תלמידי חכמים מרביצי תורה ויראה

החסיד שהיה מבוני אשדוד החרדית נפטר מקורונה
הרה"ח רבי דוד לב ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרה"ח רבי דוד לב ז"ל, מזקני וחשובי חסידי גור, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 87. 

רבי דוד ז"ל נולד בירושלים, בי ב'סיון תרצ"ג לאביו הרה"ח רבי מנחם מנדל לב ז"ל, מטובי החסידים בחצר החסידות גור, שעלה לארץ בהוראת הרבי ה'אמרי אמת' וכאן היה מנאמניו ואנשי סודו.

בנערותו, תקופה קצרה לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, עבר אביו לאירלנד עם משפחתו, ושם הפך ר' דוד למהנדס מקצועי עם ידע נרחב שרכש בלימוד באירלנד.

ברבות השנים עשה בו שימוש בארץ הקודש, כאשר בין יצירותיו נמנים כמה מבתי המדרש ברחבי הארץ, המנוח היה הארכטיקט הראשון של בית המדרש הגדול של בעלזא בירושלים. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו הינדא ע"ה בתו של הרב רבי אלעזר וורהפטיג ז"ל, מעסקניה הבולטים של היהדות התורתית בשכונת גודלרס גרין בלונדון. 

ר' דוד ז"ל היה איש סודו ומקורבו של האדמו"ר בעל ה'לב שמחה' מגור זצ"ל. היה מבוני העיר אשדוד ומחברי וועדת הדיור של גור בשליחות רבו ה'לב שמחה' שביקש ממנו למצוא פתרון לבעיית הציבור החרדי. כאמור, ר' דוד היה ממקימי הקריה החסידית באשדוד ואף בנה פרויקטים של דיור בארץ הקודש. 

בחסידות גור מספריםל'בחדרי חרדים' על ר' דוד שהיה נודע כאיש צנוע, חסיד אמת, שדבק ברבותיו מגור בכל מאודו. היה מיוחד בנעימות הליכותיו. תמיד היה נראה בפנים קןרנות כשחיוך מאיר פנים תלוי בין שפתותיו. לצד עבודתו שהייתה עראי, היה הוא איש ספר במלוא מובן המילה. לן בעומק הגמרא וההלכה בקביעות עתים שעות רבות, כדרכם של חסידים מדורות עברו.

לפני שלוש עשרה שנה שיכל את בנו הגדול, המחנך הרב החסיד רבי יהודה לב ז"ל, מטובי המחנכים באשדוד. ר' דוד קיבל עליו את הדין באהבה ועזר לגדל את הילדים היתומים. לפני מספר חודשים שיכל את בתו מרת שרה רחל מיירנץ ע"ה, אשת יבלחט"א הרב החסיד רבי צבי מיירנץ שליט"א, מהמחנכים הוותיקים והמוערכים. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך: בנים ובנות וחתנים תלמידי חכמים. בניו: רבי אלעזר לב, הסופר הנודע הרב ברוך לב. חתניו: המשגיח הגאון רבי צבי מיירנץ, הגאון רבי אברהם מרדכי קושמרסקי, המגיד שיעור הגאון רבי אריה קופרברג, המגיד שיעור הגאון רבי זאב הוניגסברג, המגיד שיעור הגאון רבי חיים גלקופף, המשגיח הגאון רבי אברהם מרדכי רושצקי, העסקן ומבכירי עסקני גור רבי ברוך הלפגוט.

מסע הלוויה הערב בשעה 23:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

חסידות גור דוד לב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד