י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השערים היו נעולים

יום בשורה: מכתבו של ראש הישיבה לבחורי הקפסולות

הגר"ח פיינשטיין ראש ישיבת 'עטרת שלמה' שיגר מכתב לתלמידי הישיבה על היום הגדול שבו נפתחו שערי הישיבה לאחר שהיו סגורים "עיני כל נשואות אליכם, עמדו בניסיון הזה בכל תוקף"

יום בשורה: מכתבו של ראש הישיבה לבחורי הקפסולות
הגאון רבי חיים פיינשטיין עם תלמידי ישיבתו צילום: באדיבות המצלם

עם פתיחת זמן הקיץ אמש (רביעי) במתווה הקפסולות בישיבת עטרת שלמה שיגר ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין מכתב מיוחד למאות התלמידים בו הוא מחזק ומעודד אותם להקפיד על שמירת הסדרים ההתעלות, ואף מדגיש בפניהם כי עיני עם ישראל נשואות עליהם. ומברך את ראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין על הטרחה המרובה וההשקעה העצומה להנעת המתווה.

כזכור אמש החלו מאות תלמידי ישבת עטרת שלמה את זמן קיץ בקרית הישיבה בראשון לציון במתווה הקפסולות כאשר הם מחולקים לקבוצות של 26 בחורים, וכל קבוצה מקיימת את סדרי הישיבה האוכל והלינה במתחם מבודד ונפרד למשך שבועיים.

עם פתיחת הזמן שיגר ראש הישיבה הגר"ח פיינשטיין מכתב מיוחד לתלמידים בו הוא כותב 'יום שנכפל בו כי טוב י"א אייר תש"פ. עליכם בניי יקירי בני הישיבה שיחיו. יום בשורה טובה היא לנו, אתם קרבים לפני משכן ה', זכות גדולה עולה בחלקכם לזכות לפתוח שער בעת נעילת שער, לפתוח שערי בית המדרש הלא היא ישיבתינו הקדושה. עלינו לדעת, כי הכל בהשגחה פרטית, גם נעילת שער וגם פתיחת שערים, והנה ע"י שהיו השערים נעולים, קיימתם ובקשתם משם את ה' אלוקך ומצאת כי תדרשנו בכל לבבך ובכל נפשך, אבל עדיין אין אנו שומעים את קול השער הגדול שנפתח".

"בגמ' בשבת דף ל איתא כשבנה שלמה את בית המקדש ביקש להכניס ארון לבית קודש הקדשים, דבקו שערים זה בזה, אמר שלמה כ"ד רננות ולא נענה, כיון שאמר ה' אלוקים אל תשב פני משיחך זכרה לחסדי דוד עבדך, מיד
נענה, למידים אנו שצריך זכויות יתירות לפתוח שערי קודש הקדשים להכניס את הארון המה העמלי תורה שהם כדוגמת הארון. ולזה יש לפנינו כשני שבועות של עמל התורה בתנאים מיוחדים, עיני כל נשואות אליכם, עמדו בניסיון הזה בכל תוקף, ללמוד לחזק ולהתחזק בכל כוח ובכל עוז, בשמחה בעמל התורה בהתמדה בתפילה בשמירת הסדרים ובכל מדה טובה ונכונה, ובזה נזכה לשמוע קול שער הגדול שנפתח".

"בואו ונחזיק טובה מכופלת לראש הישיבה הגאון רבי שלום בער שליט"א אשר במסירות עצומה ובכל כוחו ובכל מאודו לא נח ולא שקט עד שאנחנו זוכים ליום הזה. חזקו ואמצו אנחנו עמכם בכל לב".

הרב חיים פיינשטיין ישיבת עטרת שלמה קפסולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד