י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הקורונה התפרצה מוקדם מהידוע

מחקר חדש מגלה: מסכים מגבירים הדבקה

חוקרים בהודו מזהירים מפני הסכנה שנשקפת ממכשירי הטלפון - ומצביעים על האפשרות שמגע במסכים יוביל להידבקויות. מחקר נוסף מגלה: הקורונה אכן התפרצה מוקדם מהידוע

מחקר חדש מגלה: מסכים מגבירים הדבקה
חרדי משוחח בפלאפון צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מחקר חדש של רופאים מהודו טוען שכל הפעולות הללו חסרות משמעות כל זמן שאנו לא מחטאים את המסך של המכשיר הסלולרי הצמוד אלינו.

במחקר על הטלפונים הסלולריים שנעשה על ידי רופאים הודים ושהתפרסם בכתב העת הנחשב British Medical Journal, פונים החוקרים לחברות אפל וגוגל כדי שימליצו לציבור כיצד לחטא את המכשירים הסלולריים מבלי לפגוע בפעילות שלו. הרופאים טוענים שהקפדה על חיטוי המכשיר תפחית את הסיכוי מלהידבק בקורונה.

בתוך כך, מחקר נוסף שהתפרסם מגלה כי נגיף הקורונה יצא מסין כחודשיים קודם משחשבנו - והגיע לאירופה כבר בנובמבר 2019. כך מדווח כתב חדשות החוץ של חדשות 12.

הנחת העבודה עד כה הייתה שהחולה הראשון נדבק בקורונה בחודש דצמבר 2019. המחקר החדש, שעבר ביקורת עמיתים, מעריך שייתכן שהמעבר הראשון של הקורונה מעטלף לבן אדם, באמצעות חיה מתווכת, היה כבר בתחילת חודש אוקטובר 2019 - כלומר חודשיים לפני ההערכה שהייתה מקובלת עד כה.

המסקנות של המחקר החדש מסתדרות עם הדיווחים האחרונים על כך שכבר בחודש נובמבר ארה"ב הזהירה את ישראל ומדינות נוספות בעולם מפני "מחלה מסתורית".

קורונה אייפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד