י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
איסור השכרת דירות בל"ג בעומר

תושבי מירון לממשלה: "פגיעה חמורה בפרנסה"

תושבי מירון בפנייה לממשלה: איסור השכרת דירות וצימרים בתקופת ל"ג בעומר - פגיעה חמורה ובלתי מידתית בפרנסתנו העיקרית • "כוחות משטרה פשטו על בתי התושבים ביישוב במטרה לחפש "אורחים בלתי חוקיים"

תושבי מירון לממשלה: "פגיעה חמורה בפרנסה"
חרדים במירון בל"ג בעומר צילום: אלי סגל

עורך הדין ינון בר אל המייצג את תושבי מירון שלח מכתב התראה לחברי הממשלה לפני פנייה לבג"ץ בעקבות האיסור על תושבי מירון להשכיר צימרים או דירות ביום ל"ג בעומר, מאחר ומדובר בנזק כלכלי לתושבים.

כזכור, הממשלה אישרה תיקונים בסעיף 6 להוראות התיקון. תחת הכותרת "הוראת שעה" נקבע, כי מיום יג' באייר התש"ף 7 במאי 2020 עד יום יט' באייר התש"ף 13 במאי 2020, לא ישכיר אדם יחידת אירוח או צימר בשטח מירון והסביבה לאדם שמקום מגוריו או מקום שהייתו הקבוע אינו מצוי בשטח האמור".

במכתב שנשלח, כתב עו"ד בראל לחברי הממשלה: "תקנה זו פוגעת באופן חמור בחופש העיסוק המעוגן בחוק יסוד: חופש העיסוק, ובחופש התנועה, המעוגן בסעיף 5 לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. כמו כן, באיסור השכרת נכס פרטי ישנה פגיעה חמורה בזכות הקניין המעוגנת בסעיף 3 לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו".

אחת הטענות המרכזיות שנכתבו לחברי הממשלה, "הוראה גורפת זו, אף שנועדה לתכלית ראויה, על מנת לצמצם ככל הניתן את ההדבקה בנגיף הקורונה, אינה מידתית, ופוגעת פגיעה חמורה בתושבי היישוב".

עוד הוא מציין כי, "עיקר פרנסתם של מרשינו מבוססת על השכרת חדרי אירוח וצימרים בתאריכים אשר בהם עוסקת ההגבלה האמורה. כמו כן, חלק ניכר מתושבי היישוב מתפרנס אך ורק מעיסוק זה ומדובר במטה לחמם היחיד".

הוא מגולל את חייהם של תושבי מירון בימים האחרונים, "כוחות משטרה פשטו על בתי התושבים ביישוב במטרה לחפש "אורחים בלתי חוקיים". בכך, נפגעת פרטיותם של התושבים מחד, ומבוזבזים משאבים של כוחות שיטור מאידך".

הפתרון שמציעים תושבי הר מירון, "שהמשטרה תתחם ותסגור את אזור מתחם הקבר, כדי למנוע גישת מתפללים – כפי שכבר קורה בפועל כעת – והאורחים השוכרים ישהו במתחמי האירוח בלבד. אין זה סותר כי איסור ההתקהלות במתחם הקבר, יכול שיחול אף על תושבי היישוב ושוכרי יחידות האירוח.

יצוין, כי למשטרה ישנה אפשרות לזהות בנקל את כלי הרכב של שוכרי הצימרים. על פי מידע שיינתן מאת התושב המשכיר, ובכך למנוע כניסת אורחים אחרים ליישוב.

יצוין עוד כי בכל שנה נמנעת כניסתם של רכבים ליישוב בתקופה זו, למעט כלי רכב מורשים של שוכרי יחידות אירוח שהמידע אודותם ניתן למשטרה מראש מאת משכירי היחידות.

בסיום המכתב, הדגיש עורך דין בראל: "בשל הפגיעה הקשה והמידית למרשינו, נבקש לבחון ולקבל חלופה שפגיעתה פחותה. באם לא תתקבל בקשתנו בהקדם, תוגש לבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, עתירה דחופה למתן צו על תנאי בנידון".

 

 

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד