ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סגולת לימוד ספר דברים

עשרות גדולי תורה שליט"א וזצ"ל בחיזוק מיוחד לתקנתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו

סכנת המגפה, והצורך להתעוררות לתשובה הביא רבים לשמוע על סגולת "ספר דברים" • הסגולה אותה הפיץ והחדיר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, סגולת קריאת "ספר דברים, זכתה לגיבוי וברכת גדולי תורה רבים מכל החוגים. בסרטון מיוחד קובצו חלק מברכותיהם של גדולי התורה והחסידות על סגולת קריאת "ספר דברים"

עשרות גדולי תורה שליט"א וזצ"ל בחיזוק מיוחד לתקנתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו צילום: מוטי גרין

סרטון ייחודי שנערך בימים אלו על ידי תלמידיו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מעורר הדים רבים בדבר סגולת לימוד "ספר דברים" שאותה נוהגים רבבות יהודים מידי שבת בשבתו.

הסגולה שמקורותיה נמסרו בשיעוריו של האדמו"ר, הנצפים מידי ערב בידי רבבות, מלמדת ממקורות קדומים של ספרי ראשונים ואחרונים גדולי תורה וחסידות על מעלת הלימוד והקריאה בספר דברים, בהם דברי בעל ה"מעשה רוקח", על מעלת 955 פסוקי הספר, ומעלת הלימוד בהם מידי שבת, דברי בעל השבט מוסר בסוף מסכת יומא כותב - שפירוש הפסוק "קחו עמכם דברים ושובו אל ה' הכוונה שכל יהודי ילמד ספר דברים, לשונות הילקוט שמעוני על כוח ספר דברים שבו העמיד יהושע בן נון חמה, ודברי גדולי החסידות, בכוח הישועות שיש בספר דברים, כאשר שלל המקורות לסגולה משיעורי האדמו"ר נערכים בימים אלו על ידי תלמידי חכמים חשובים, לספר ובו המקורות הקדומים ודברי גדולי הדורות בענין.

כאמור מי שעורר ומעורר על הענין ומשפיע על יהודים לרבבות הוא האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, שהצליח לקרב יהודים רבים דרך תקנה זו, כשעד היום הודפסו למעלה מארבע מאות אלף ספרי "דברים" מיוחדים ובהם הקדמה ובה שיעוריו המקוצרים של הרב עם עיקרי המקורות לאמירת ספר הדברים ומעלתה. כאשר שיעוריו בענין זוכים לתפוצה עצומה בארץ ובעולם, כששיעורים אלו זוכים לרייטינג עצום גם באתרי היהדות המובילים ברשת, בארץ בארה"ב ובצרפת, ואלפי פניות לקבלת הספר ובו המקורות ללימוד וישועה מגיעים למשרדי 'שובה ישראל'.

ואכן רבים מספרים על ישועות רבות בזכות קיום הלימוד מידי שבת, וסיפורי מופת עליהם יש עדויות מופלאות, כאשר גדולי תורה רבים מברכים על הדבר.

בסרטון מיוחד שהוציאו תלמידיו, רוכזו ברכותיהם מכתביהם ודבריהם של רבים מגדולי התורה בהם הגר"ח קניבסקי, הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר, הגאון רבי שמואל אוירבך זצוק"ל, כ"ק האדמו"ר מבעלזא, הגה"צ הגרי"מ מורגנשטרן, הגה"צ רבי אלימלך בידרמן, כ"ק האדמורים מטאלנט ומקוז'מיר, כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף, הגה"צ רבי אהרון טויסיג, הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי, הגאון הגדול רבי מאיר צבי ברגמן, הגה"צ רבי דוד בצרי, הגה"צ רבי יהודה יוספי, ועוד גדולי תורה ויראה שליט"א וזצ"ל מכל העדות והחוגים שכתבו מכתבים ובהם הם מפליגים בשבח התקנה, או בירכו בדברים נלהבים את פעלו של האדמו"ר רבי יאשיהו כתקנה שישועות רבות בה, כאשר עוד עשרות גדולים וצדיקים שלחו את ברכותיהם.

כך לדוגמא מסיים האדמו"ר מקרטשעניף מסיים את מכתבו במילים "נודע ביהודה ובישראל גדול שמו ושמעה של התקנה הקדושה בלימוד כל ספר דברים מדי שבת בשבתו, כאשר בכל אתר ואתר נראים שלומי אמוני ישראל מכל גווני הקשת הוגים בתורת אלוקים חיים בלימוד ספר דברים, ומי יוכל למלל עוצם נפלאות תקנה קדושה זו, אשר יסודה בהררי קודש מכבשונם של רבותינו הקדושים זיע"א נבג"מ מאורי החסידות צדיקי הדורות זיע"א. כן בקודש חזיתי באיזהו מקומן בארה"ק ובחו"ל כאשר יהודים אשר לעת עתה טרם זכו לשבת באהלה של תורה בכל ימות השבוע, מתרוממים ומתעוררים לאבינו שבשמים קל חי ולאורה של שבת קדשנו בכוח התורה הקדושה, כאשר מתדבקים הם בתורה בלימוד משנה התורה הזאת ספר דברים כפקודת קודשו של מע"כ".

ואכן נראה כי דווקא בעת הזו של סכנת המגיפה המשתוללת בחוצות עיר. רבים מוצאים נחמה וחיזוק רב בלימוד ספר הדברים כסגולה להשמר מן המזיקים.

רבי יאשיהו פינטו דברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!