כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר שביבי התלונן

פעיל השמאל שאיים לפגוע ביאיר נתניהו זומן לחקירה באזהרה

בעקבות תלונה של ראש הממשלה נתניהו: פעיל השמאל חיים שדמי נחקר בשעה זו באזהרה במשרדי להב 433. יחד עם שדמי נחקרים שני פעילי שמאל נוספים שחשודים גם הם בעבירות של הסתה ואיומים

פעיל השמאל שאיים לפגוע ביאיר נתניהו זומן לחקירה באזהרה
יאיר נתניהו צילום: Gili Yaari/Flash90

פעיל השמאל חיים שדמי נחקר החל משעות הבוקר (שישי) באזהרה במשרדי להב 433, זאת בעקבות התלונה שראש הממשלה נתניהו הגיש נגדו אישית על איומים לפגוע בחיי בנו יאיר. כך מדווח כתב המשטרה של חדשות 12, משה נוסבאום.

על פי הדיווח, יחד עם שדמי נחקרים שני פעילי שמאל נוספים שחשודים גם הם בעבירות של הסתה ואיומים לפגוע בחייו של יאיר נתניהו, בעת שהשמיעו קריאות נגדו במהלך הפגנות המחאה שקיימו מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

את החקירה נגד פעילי השמאל מנהלת יחידת הסייבר של להב 433 והיא מתקיימת בעקבות אישור מיוחד שניתן אתמול בפרקליטות, לאחר ארבע תלונות שונות שהוגשו - כולל תלונתו של ראש הממשלה ותלונה נוספת של יאיר נתניהו עצמו.

כזכור, ברביעי האחרון הגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו, בצעד חריג, תלונה במשטרה נגד פעיל השמאל חיים שדמי שאיים לפגוע בבנו יאירו בזמן שלא יהיה עם מאבטחיו האישיים.

ביממה האחרונה סערה רשת הטוויטר סביב תיעוד מהפגנת שמאל בו נראה פעיל שמאל קיצוני בשם חיים שדמי, מאיים לפגוע ביאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה. בסרטון נוסף הוא נשמע מאיים להשליך בקבוק תבערה על ביתו של רוה"מ.

בהפגנה שהתקיימה בימים האחרונים מחוץ למעון ראש הממשלה נראה שדמי פונה ליאיר נתניהו ואומר "יאיר תזכור את ההבטחה שלנו, זה נראה רחוק מאוד, תאמין לי אמרנו לך כל הזמן, אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. יום אחד אתה תהיה בלי מאבטחים וואי, אין לדעת".

אנשי ימין צייצו את התיעוד תוך שהם מביעים זעם על שתיקת התקשורת מול דברי ההסתה הקשים. העיתונאי יהודה שלזינגר כתב כי אם היה מדובר בעוגה שאפתה שרה נתניהו, התקשורת היתה מלגלגת ומתמוגגת, אך כשאיש שמאל מאיים על חייו של בן רוה"מ - אנשי המשאל שותקים.

היו גם אנשי תקשורת שאינם מזוהים כימניים שגינו את דברי חיים שדמי, כך עשה למשל פרשן YNET אטילה שומפלבי שגינה את הדברים בתקיפות ותהה מדוע המשטרה אינה חוקרת.

לראש הממשלה בנימין נתניהו נמאס כאמור והוא הגיש לפני זמן קצר תלונה למשטרת ישראל בגין הסתה בוטה לאלימות נגדו ונגד בנו יאיר.

מראש הממשלה נמסר, כי "ההסתה בשמאל הקיצוני חצתה קווים אדומים. מדובר באיומים ממשיים על חייו של בני. אסור להתעלם מאיומים אלה".

ממשטרת ישראל נמסר: "במשטרת ישראל הוגשו תלונות על ידי בנו של רה"מ ומי מטעמו, בטענה לעבירות של הסתה ואיומים. כל מקרה המגיע לידיעת המשטרה, ובו נטען שנעברו עבירות הסתה, נבדק ומועבר לפרקליטות לעיון והחלטה על המשך ההליך כמקובל, וכך נעשה גם במקרה זה".

יאיר נתניהו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד