ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נשבר להם מההגבלות

המשטרה פינתה מאות רוחצים מחופי הכינרת

מאות אזרחים שניצלו את מזג האוויר הנוח והגיעו לחופי הארץ, ובפרט לחופי הכינרת פוזרו על ידי שוטרים | בעקבות הגעת ההמונים לטייל בחופים פנה מנכ"ל משרד הפנים למנכ"ל המשרד לביטחון פנים וקרא לו להגביר את האכיפה בחופי הכינרת עד לפתיחת עונת הרחצה

בעקבות ההקלות הרבות שהכריז עליהן ראש הממשלה בנימין נתניהו ובהן ביטול מגבלת ה-100 מטרים ועוד, ניצלו היום (שישי) רבים את מזג האוויר השמשי ופקדו את חופי הים ברחבי הארץ - ואת חופי הכינרת בפרט, למרות שהרחצה לא הותרה במסגרת ההקלות, בעקבות זאת המשטרה פינתה את המתרחצים.

מרשות הכינרת נמסר כי "מאות משפחות פונו על-ידי יחידת פיקוח ואכיפה ברשות הכינרת ומשטרת ישראל מהחופים, הרוחצים הרבים מגיעים לחופים בניגוד להנחיות משרדי הפנים והבריאות ובניגוד לשילוט המורה כי החופים סגורים על-פי התקנות לשעת חירום. חלק מהבאים אף מחנים את כלי הרכב בסמוך לכבישים הראשיים תוך סיכון התנועה".

בעקבות הגעת ההמונים לטייל בחופים פנה מנכ"ל משרד הפנים מוטי כהן למנכ"ל המשרד לביטחון פנים משה (צ'יקו) אדרי וקרא לו להגביר את האכיפה בחופי הכינרת עד לפתיחת עונת הרחצה, ב-1 ביוני. "ההגעה לחופי הרחצה שלא למטרות ספורט ימי אסורה. הגעת אזרחים לחופי הרחצה כרוכה בסיכון חיים ממשי, בשל העובדה שלא מתקיימים בהם שירותי הצלה", אמר כהן. "הדבר נכון לכלל חופי הרחצה בישראל, אולם מורגש ביתר שאת בחופי הכינרת. אבקש לתגבר באופן ייעודי ומיוחד את אכיפת המשטרה בחופי הכינרת עד מועד פתיחת עונת הרחצה".

בעוד חופים רבים ברחבי הארץ ניצלו רבים את מזג האויר והגיעו לנשום מעט אוויר צח ולהתאוורר, וכך גם אל חוף הים בראשון לציון הגיעו רוחצים רבים ופקחי עירייה רשמו לחלקם דו"חות לאחר שהגיעו לקו החוף ואף נכנסו לרחוץ בים בניגוד לחוק. בחברה לביטחון של עיריית ראשון לציון ביקשו מהציבור "להישמע להנחיות ולא לרדת לקו החוף, או לשבת ולהתקהל על חוף הים". עוד הבהירו כי "הרחצה בחוף אסורה. עונת הרחצה לא נפתחה ותחנות ההצלה לא פעילות כך שהסכנה גדולה".

על-פי הנחיות משרד הבריאות, השהייה בחוף הים מותרת רק לשם ביצוע פעילות ספורטיבית, כלומר, הליכה או ריצה. ההנחיות אינן מאפשרות רחצה בים או שהייה בחוף.

כינרת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד