י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התלמיד חכם מרחוב אביי ורבא

בעל ה'דברי מחוקק' הלך לעולמו מהתקף לב

אחד מגדולי תלמידי החכמים בעיר בני ברק הגאון רבי קלמן קלונימוס הלוי שטיינברג זצ"ל, נפטר בערב שבת קודש ב'שערי צדק' בגיל 96 כשהוא מותיר אחריו יבול תורני מרשים

בעל ה'דברי מחוקק' הלך לעולמו מהתקף לב
הגאון רבי קלמן קלונימוס הלוי שטיינברג זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים נפטר לפני כניסת השבת, הגאון רבי קלמן קלונימוס הלוי שטיינברג זצ"ל, מגדולי תלמידי החכמים בבני ברק שהתגורר ברחוב אביי ורבא והיה מדמויות ההוד של עיר התורה והחסידות. 

מאז פרוץ המגפה עבר להתגורר בבית בנו בירושלים, שם שהה גם בחג הפסח. בימים האחרונים חש ברע ואושפז בבית החולים לאחר שחש בלבו שם השיב את נשמתו ליוצרה והוא בן 96.

הגאון רבי קלמן קלונימוס זצ"ל נולד בכ"ד טבת תרפ"ד, לאביו רבי דב הלוי שטיינברג ז"ל. 

בבחרותו למד בישיבת 'בית מדרש גבוה' לייקווד והיה לאחד מחשובי תלמידיו של ראש הישיבה הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל, בעל 'משנת רבי אהרן', ברבות השנים גלה גם לישיבת פוניבז' שם למד כמה שנים. 

הרב שטיינברג זצ"ל נודע כתלמיד חכם עצום, הוא קבע את מקום תפילתו בהיכל ישיבת פוניבז', וברבות השנים חיבר את הספר 'דברי מחוקק' על מסכתות הש"ס ובעיקר על מסכת מנחות, שהיו לספרי יסוד בהיכלי התורה והישיבות. 

הוא שימש כראש כולל 'ליקוטי הלכות קדשים' ברחוב השל"ה בבני ברק והתגורר ברחוב אביי ורבא בשיפולי גבעת ישיבת פוניבז', שם היה לשכנו של הגאון רבי בנימין יהושע זילבר זצ"ל בעל 'אז נדברו'.

מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל חיבבו בצורה מיוחדת ובחצר של משפחת שטיינברג גדל עץ ערבות ובכל יום מימי חול המועד סוכות היו מביאים למרן הרב שך זצ"ל ערבות חדשות לד' מינים.   

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, צאצאים רבים הממשיכים את דרכו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

רבי קלמן קלונימוס הלוי שטיינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד