י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אין הכרח לעלות בפועל למירון

הוראת הרבי מבעלזא לחסידים בל"ג בעומר

חסידי בעלזא שנפשם כמהה לעלות למירון קיבלו תשובה ברורה ממורה דרכם הרבי מבעלזא לקרוא את דברי בעל ה'מאור עיניים' כיצד אפשר לקיים 'השתטחות' גם מרחוק

הוראת הרבי מבעלזא לחסידים בל"ג בעומר
האדמו"ר מבעלזא השבוע צילום: אנשיל בעק

ככל שמתקרב יום הילולת רשב"י, גוברות גם להבות ההשתוקקות בקרב המוני עם סגולה. רבבות יהודים מעסיקים את מצבור רגשותיהם בימים אלה במטרה אחת בלבד: איך להצליח לשבור דרך ולהגיע לרבי שמעון, לקשר את נפשם אל התנא האלוקי, לדבוק באורו ולשאוב מבארו - שאין סוף למימי השפעותיו - חופנים של ישועה רוחנית וגשמית כאחד.

לשאלת המוני חסידי בעלזא החפצים לעלות לתפילה באתרא קדישא מירון ביום ל"ג בעומר והשנה לא יכולים לעלות בעקבות המצב שהמקום יהיה סגור לציבור הרחב, הורה האדמו"ר מבעלזא לגבאי הרב מיכל פירר שיפרסם לחסידים את הקטע המובא בספר מאור עיניים - ישמח לב במס' שבת.

כה הם דברי ה'מאור עיניים' מטשערנאביל זי"ע: "בדורות האחרונים, כשלומדים דברי שום תנא וחכם מדברי הקדמונים... לכך אמרו שפתותיו דובבות בקבר, שאפשר לומר, זה בחינת השתטחות על קברי הצדיקים. כי דיבורי הצדיק, שם הוא קבור וטמון. וזה הלומד, בהיכנסו עם החיות ומוחין שלו לתוך החיות ומוחין של הצדיק שטמן בדבריו, נקרא 'אתדבקות רוחא ברוחא' ושפתותיו דובבות בקבר - כנודע זה מדברי הבעל שם טוב, נשמתו בגנזי מרומים. ונקרא בחינה זו השתטחות על קברי הצדיקים שהם דבריהם שלומד ומזכיר היום הלומד..."

ובמילים בנות ימינו: כדי להשתטח על ציונו של רשב"י ולהידבק ברוחו הנשגבה, אין הכרח לעלות בפועל למירון. אפשר לעשות זאת על ידי לימוד מדברי תורתו - בכל מקום בו אנו נמצאים - ועל ידי שאנו מקדשים את מוחנו בהבנת דבריו של התנא האלוקי, הרי אנו מתקשרים אל מי הדעת והתבונה שנבעו ונובעים ממעיינו וכך אנו זוכים לקיים 'השתטחות' של ממש על ציונו הקדוש, גם כשאנו נמצאים בריחוק מקום.

האדמו"ר מבעלזא הוסיף הדרכה חשובה לקהל מרעיתו לקראת ל"ג בעומר הקרב ובא: "שכל אחד ואחד ילמד בעיצומו של יום ל"ג בעומר קטעים מתורתו של רשב"י, בספר הזוהר. על ידי כן תהיה אצלו בחינת התקשרות אל התנא האלוקי. עם תום הלימוד המקשר אל התנא האלוקי, יבקש הלומד את בקשותיו וישטח את משאלות לבבו. תפילות יתקבלו אפוא כמי שעומד על הציון הקדוש במירון ממש ומתפלל!".

הרבי מבעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד