י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לפני עזיבתו את התפקיד

שר האוצר משה כחלון מזהיר מפני סגר שני: כלכלת ישראל תקרוס

"המשק לא יעמוד בעוד סגר שכזה. אם חס וחלילה יהיה גל נוסף של התפרצות - אסור יהיה להטיל סגר כמו בגל הראשון. אסור לפגוע בכלכלה", כך מזהיר שר האוצר היוצא משה כחלון בדיונים הסגורים • "עולם התעסוקה לא יחזור לאותו המצב שהיה טרום תקופת הקורונה" • כל הפרטים

שר האוצר משה כחלון מזהיר מפני סגר שני: כלכלת ישראל תקרוס
משה כחלון צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לאט לאט ובהדרגה המשק חוזר לפעילות, מערכת החינוך כבר נפתחה, העסקים מנסים להתאושש, מספר החולים ממשיך לרדת והציבור נכנס לסוג של שגרת קורונה ואולי גם שאננות, החשש הגדול אצל מקבלי ההחלטות הוא מגל התפרצות שנית של הנגיף, בשיחה סגורה השבוע הזהיר שר האוצר משה כחלון מפני גל שני של התפרצות קורונה והמשמעות שלו למשק הישראלי.

שר האוצר כחלון טען בדיונים שנערכו עם אנשי מקצוע, כי במקרה של גל שני אסור יהיה להטיל סגר כולל נוסף על המדינה, מכיוון שהדבר יוביל לקריסת הכלכלה הישראלית.

כחלון אמר בשיחות הסגורות כי הוא מעריך שעד סוף השנה יצליחו 90 אחוזים מהמבוטלים ומהעובדים שיצאו לחל"ת להשתלב במעגל התעסוקה. "עשרה אחוזים יצטרכו להחליף מקצוע", הסביר שר האוצר.

כחלון טוען כי שוק התעסוקה השתנה "עולם התעסוקה לא יחזור לאותו המצב שהיה טרום תקופת הקורונה. אנחנו הולכים לקבל עולם תעסוקה חדש, הרבה עבודה מהבית, עבודה מרחוק, אבל לא יישארו מובטלים. הקצינו הרבה כסף להכשרות מקצועיות ולשינויי מקצוע".

לדבריו באם יהיה צורך להטיל סגר שני המשק לא ישרוד, "המשק לא יעמוד בעוד סגר שכזה. אם חס וחלילה יהיה גל נוסף של התפרצות - אסור יהיה להטיל סגר כמו בגל הראשון. אסור לפגוע בכלכלה. אסור להתנהל על פי הפחדות. נצטרך ללמוד לחיות עם הקורונה. יש הרבה לקחים שצריך להפיק, וזה המשמעותי שבהם. אם נחזור על אותן פעילויות מהגל הראשון, כלכלת ישראל תקרוס".

לאורך כל משבר הקורונה קולו של כחלון כמעט ולא נשמע ולאחרונה הוא סופג ביקורת רבה על כך, אולם כחלון עצמו דחה את הביקורת ואמר למקורביו: "מנעתי את הקריסה הכלכלית, דחפתי לפתיחת המשק. המאבק לפתיחת המשק היה הכרחי. אין למשק הישראלי תעודות ביטוח".

"נכנסנו למשבר עם רזרבה של עשרות מיליארדי שקלים. זאת לא עבודה של החודשיים האחרונים, אלא מדיניות ארוכת טווח שהובלתי במהלך הקדנציה האחרונה. בזכותה היינו יכולים להוציא 80 מיליארד שקלים במסגרת התוכנית הכלכלית הכי גדולה מקום המדינה. הצלחנו לספק תשלומים גם למערכת הבריאות, ועוד עשרות מיליארדים לעצמאים, לאנשים שהוצאו לחל"ת ולאחרים".

עוד אמר, "כדי להיות דומיננטי ולהשפיע על המשבר הגדול ביותר מקום המדינה צריך לעבוד, לא חיפשתי תמונות בעיתון, לא ניסיתי לבלוט במסיבות העיתונאים. עבדתי ופעלתי כדי להוציא את המשק מהמשבר הזה".

בתוך כך, יצוין כי השבוע יסיים משה כחלון את הפרק הפוליטי בחייו זו הפעם השנייה וכנראה הסופית, לאחר שבחר שלא להתמודד שוב לכנסת ונותר בתפקיד שר האוצר עד להשבעת הממשלה. בבחירות 2019א' התרסקה מפלגתו מעשרה מנדטים ל-4 בלבד על סף אחוז החסימה. כחלון לא לקח סיכון והתאחד עם 'הליכוד', אולם בין הבחירות השניות לשלישיות החליט שלא להתמודד לכנסת ולפרוש מהחיים הפוליטיים.

משה כחלון קורונה המשק הישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד