ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
צפצפו על ההנחיות

אחרי ההלוויה המתוקשרת: בית המדרש נסגר בצו

אחרי ההלוויה ההמונית המתוקשרת של האדמו"ר מתולעת יעקב זצ"ל בוויליאמסבורג לפני שבועיים, בית מדרשו נסגר בצו משרד הבריאות לאור הפרות חוזרות ונשנות של הנחיות המשרד שככלו כינוסים ותפילות כאילו המגיפה הסתיימה

אחרי ההלוויה המתוקשרת: בית המדרש נסגר בצו
הלוויית האדמו"ר מתולעת יעקב צילום: מתוך הסרטון

בית הכנסת של קהילת 'קהל תולעת יעקב' בשכונת וויליאמסבורג בברוקלין, נסגר ביום שישי האחרון על ידי מחלקת הבריאות וההיגיינה של ניו יורק בשל הפרות מתמשכות, שכללו כינוסים ותפילות במקום בניגוד להוראות של משרד הבריאות. כך מדווח האתר 'ג'ואיש אינסיידר'.

הקהילה החסידית עלתה לפני כשבועיים לכותרות בכל כלי התקשורת בארה"ב ומחוצה לה - כולל בישראל, לאחר שהמשטרה פיזרה קהל של כמה אלפים שהתכנסו להלווייתו של האדמו"ר מתולעת יעקב זצ"ל שהלך לעולמו מנגיף הקורונה. ראש העיר ביל דה בלאזיו, שהיה באותה זמן באזור ופיקח על האכיפה, גרם למהומה בגין ציוץ נגד הקהילה היהודית וגינה את ההלוויה כ"בלתי מקובלת לחלוטין".

ראש העיר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "משהו בלתי מתקבל על הדעת קרה הלילה בוויליאמסבורג, לוויה גדולה שהתקיימה באמצע המגיפה הזו. כששמעתי הלכתי לשם בעצמי כדי להבטיח שהקהל יתפזר". לדבריו, "לא נהיה סבלניים עם מה שראיתי, כל עוד אנו נלחמים בווירוס הקורונה".

עוד כתב ראש העיר, "המסר שלי לקהילה היהודית ולכל הקהילות הוא פשוט מאד, זמן האזהרות חלף. הנחיתי את המשטרה להמשיך לנקוט יד קשה ולעצור את המתאספים בקבוצות גדולות. מדובר על עצירת המחלה הזאת והצלת חיים".

"נפטרו לנו כל כך הרבה בחודשיים האחרונים, אני מבין את האינסטינקט להתכנס כדי להתאבל. אבל התכנסויות גדולות רק יובילו לעוד מקרי מוות, יותר משפחות יהיו באבל. לא נאפשר זאת. הוריתי למשטרה להיות עם תקן אחד לכל העיר הזו ללא יוצא מן הכלל, אפס סובלנות".

מסע הלוויה סגירת בתי כנסת תולעת יעקב צו סגירה צו בריאות העם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד