י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אכיפה קפדנית ללא פשרות

2,500 שוטרים ימנעו הסתננות למירון; אדמו"רים וח"כים ללא ליווי

יממה לפני ל"ג בעומר, המשטרה נערכת בכוחות שיא בכדי לוודא שהר מירון יישאר השנה ריק יחסית לשנים עברו בעקבות סכנת התפשטות נגיף הקורונה | בתדרוך לכתבים אמר הקצין האחראי על המבצע כי לשוטרים ניתנו סמכויות נרחבות לאכוף הסתננות להר בכל דרך | כל הפרטים

2,500 שוטרים ימנעו הסתננות למירון; אדמו"רים וח"כים ללא ליווי
הכניסה לציון הרשב"י חסומה צילום: דוד כהן, פלאש 90

היערכות שיא של המשטרה לקראת ל"ג בעומר התש"פ במירון ובצל נגיף הקורונה: 2,500 שוטרים יאבטחו את אזור הר מירון במהלך הימים הקרובים, מתוכם 500 שוטרים יסגרו בטבעת את אזור ההר וקבר הרשב"י בל"ג בעומר.

מדובר במספר גבוה של שוטרים וחריג בכל פרופורציה שכן מידי שני מאבטחים את הילולא כ-5,000 שוטרים על כרבע מיליון חוגגים, לעומת השנה שיזכו בודדים לעלות להר.

במשטרה אומרים כי הקציבו כוח אדם לא מוגבל בכדי לשמור על הסדר ולמנוע כניסה מיותרת של חוגגים להר.

למרות שהחגיגות השנה יהיו במתכונת מצומצמת ובהשתתפות 150 מוזמנים בלבד עם שלוש הדלקות שבכל אחת מהן ישתתפו עד 50 אנשים שיהיו מוזמנים בלבד.

אדמו"רים ורבנים שקיבלו את אישור הכניסה, יצטרכו לעשות זאת לבד וללא כל ליווי, למעט מי שזקוק לסיוע ותמיכה פיזיים. חברי כנסת ושרים יוכלו להגיע למתחם ללא כל אישור והמשטרה מתחייבת שלא יתנו להם להכניס איתם אנשים נוספים, כגון עוזרים, נהגים או בני משפחה.

קצין אג"מ מחוז צפון ויקטור בוסקילה, אמר בשיחה עם עיתונאים חרדים כי שלוש קבוצות בלבד יוכלו להיכנס לאזור המוגבל בל"ג בעומר. מדובר בתושבי המקום, עובדים ולוגיסטיקה, ובנוסף 150 מוזמנים בלבד.

באשר לארגוני הצדקה המפרסמים שיתפללו בציון על שמות שמועברים אליהם, אמר הקצין, "איננו מכירים את זה. רק מי שיש לו אישור מראש יוכל להגיע".

לשאלת 'בחדרי חרדים', המשטרה סירבה לחשוף את שמות 150 הזוכים המאושרים שיכנסו להר באחת משלוש ההדלקות, וטענו כי הפרטים שלהם נמצאים אצל המרכז לשירותי דת והמקומות הקדושים והם מבחינתם רק מבצעים את ההוראות.

כמו כן, אומרים גורמים במשטרה כי יתבצעו חסימות במעגלים הקרובים למירון ואף במעגלים רחוקים יותר. כוחות בילוש שיאתרו אוטובוסים כבר ביציאות מהערים החרדיות ויעצרו מראש כאלו המתכוונים להגיע להר מירון.

העלאת רחפנים לאוויר לא תתאפשר ומסוקים שיחוגו מעל הקבר יצטרכו לקבל אישור משטרתי מיוחד ובתיאום. בסך הכל אומרים במשטרה, יתקיימו שמונה חסימות בעוטף מירון ושלוש חסימות סגורות שיהיו הרמטיות באזור ההר עצמו.

המטרה היא להקשות על כאלו שינסו בכל זאת ולמרות הכל להגיע, הם יצטרכו להיתקל בשורת מחסומים שימנעו מהם כבר בשלב הראשוני את דרכי ההגעה. רכבים שיחנו בפארקים או בדרכים מבעוד מועד באזור יגררו על ידי המשטרה ללא כל הודעה מוקדמת.

עוד אמרו במשטרה, כי הם מצפים מהציבור לשמור על ההנחיות וביקשו שלא ליצור עימותים עם השוטרים. הם הדגישו שהמטרה המרכזית שלהם, היא לעבור את האירוע בשלום ואין להם כל רצון לראות שוטרים מתעמתים עם אזרחים, אולם, אם יצטרכו, הם יפעלו בנחישות ולשם כך ניתנו לשוטרים סמכויות נרחבות לאכיפת ההנחיות כולל הוראות השעה הקשורות לקורונה.

ל"ג בעומר הר מירון משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד