י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קבוצת שטראוס נרתמת למאבק בנגיף הקורונה

שטראוס מים פתחה מתקן לעיקור וחיטויי  ציוד אישי של צוותים רפואיים • החברה תתרום 100 יחידות לבתי החולים כדי לשפר את רמת בטיחות הצוותים הרפואיים

קבוצת שטראוס נרתמת למאבק בנגיף הקורונה
המתקן שפותח על ידי צוות הפיתוח של שטראוס מים צילום: יח"צ שטראוס

חברת שטראוס מים, מקבוצת שטראוס, פתחה בשבועות האחרונים במעבדותיה מתקן שמעקר ווירוסים וחיידקים.
המתקן פותח במענה לקול קורא של משרד הביטחון, במסגרתו מומחים ממספר תחומיים טכנולוגיים, התבקשו לסייע בפיתוח טכנולוגיות לחיטוי ציוד אישי של צוות רפואי, במטרה לאפשר שימוש חוזר בציוד מתכלה כמו מסכות הגנה מסוגים שונים. המכשיר יעיל גם לחיטוי ציוד אישי של הצוות הרפואי, דוגמת סטטוסקופ, מפתחות, טלפון סלולרי ועוד, מה שמצמצם משמעותית את סיכויי העברת הנגיף למי שהצוות הרפואי נמצא אתו במגע מחוץ לשעות העבודה.

צוות הפיתוח של שטראוס מים, בהובלתו של סמנכ"ל הטכנולוגיה חיים וילדר, יצא לשבועות מאומצים של עבודה במעבדת שטראוס מים באור יהודה, עד פיתוח המוצר הסופי. בימים האחרונים קיבל  מתקן העיקור את אישור מכון התקנים הישראלי, תקני בטיחות שימוש, בטיחות פליטת קרינה ובטיחות חשמלית, ונמצא בבדיקות מעבדה שבוצעו במחלקת הקורונה של בית חולים תל השומר, כמשמיד באופן יעיל חיידקי קורונה. בעקבות האישור, החליטה החברה לייצר ולתרום את 100 המכשירים הראשונים לבתי החולים בישראל, כדי לסייע להם במאבק הלאומי בנגיף הקורונה.

בתמונה מימין לשמאל: רונן זוהר, מנכ"ל שטראוס מים, חיים וילדר, סמנכ"ל מחקר ופיתוח שטראוס מים, ד"ר מסעד ברהום מנהל המרכז הרפואי לגליל, נהריה התמונה צולמה בבית החולים לגליל בנהריה במעמד הענקת המכשירים. קרדיט צילום: אלי כהן זיקוקין

עם הוכחות יעילות המכשיר, שטראוס מים קיבלה בקשות ממספר מנהלי בתי חולים לאספקת עשרות מכשירי עיקור שיסייעו להם בחזרה לשגרת הטיפול בחולים לצד הקורונה. 40 מכשירים כבר יוצרו ונתרמו  לבתי חולים ברחבי הארץ בהם בית החולים איכילוב והמרכז הרפואי לגליל. בשבועות הקרובים ימשיך צוות הפיתוח של שטראוס מים לייצר כ-60 מכשירי עיקור נוספים, אשר ייתרמו גם הם למגוון בתי חולים ברחבי הארץ.

חיים וילדר, סמנכ"ל הטכנולוגיה של שטראוס מים:
"ברי המים תמי 4 מכילים מנגנון טיהור מים המבוסס על נורות UVC. גלי הקרינה ידועים כיעילים בהשמדת וירוסים וחיידקים, ועל כן החלטנו להשתמש בידע אותו צברנו בתחום המים על מנת לפתח מכשיר עיקור שיהיה יעיל בהשמדת חיידקי הקורונה. הכפלנו את עוצמת החיטוי על ידי שימוש בשתי נורות UV באורך גל UVC, וביצענו ניסויים לבחינת יעילות עיקור לווירוסים וחיידקים, שלשמחתנו צלחו".

רונן זוהר, מנכ"ל שטראוס מים:
"
זו זכות עבורנו לקחת חלק במאמץ למציאת פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו את קיומה של השגרה בבתי החולים תחת מגבלות הקורונה. אני גאה בצוות הפיתוח של שטראוס מים שהשקיע במסירות ימים כלילות על מנת למצוא בזמן חסר תקדים מענה יעיל לצורך שהוצג בפנינו, ומודה להם על היצירתיות והתעוזה לצאת לדרך ולהפוך רעיון למציאות. שטראוס מים תייצר ותתרום 100 יחידות מציוד זה באופן מיידי".

שטראוס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד