ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הפרות ביחסי העבודה

פרסום ראשון: משבר בין העמותה ל-110 העובדים

110 עובדים בעמותת רטורנו המסייעת לצעירים חרדים הנמצאים בהליכי גמילה, קובלים על שורה של הפרות ביחסי העבודה במוסד ובהן תשלום חלקי של ההפרשות לפנסיה בחלק מהמקרים. לטענתם, מדובר על אי תשלום בכלל 

פרסום ראשון: משבר בין העמותה ל-110 העובדים
צללית. אילוסטרציה צילום: Hassan Jedi/Flash90

פרסום ראשון: משבר בין הנהלת עמותת רטורנו ל-110 העובדים במוסד המספק סיוע לחרדים צעירים הנמצאים בהליכי גמילה ופגע קשות במטופלים הנמצאים במקום.

וועד העובדים המאוגד ע"י 'כוח לעבדים' אומר: "מביש כי דווקא בימי הקורונה בהם גובר הקושי של המטופלים אנו מגלים כי זכויותנו נפגעות".

עמותת רטורנו" הוקמה לפני 17 שנה כמסגרת עזרה לחרדים הנמצאים בהליכי גמילה. כיום מטופלים במוסד מדי שנה מאות מטופלים - מרביתם חרדים ודתיים.

העובדים קובלים על שורה של הפרות ביחסי העבודה במוסד ובהן תשלום חלקי של ההפרשות לפנסיה בחלק מהמקרים. לטענתם, מדובר על אי תשלום בכלל.

בנוסף, אומרים בועד, כי מדובר אף בהעדר תשלום על שעות נוספות, אי-תשלום שעות עבודה שבוצעו בפועל וחישוב חסר של היקף משרה ותשלום הכולל שכר מינימום ותוספת וותק.

על מנת לצמצם את הפגיעה בשוהים במקום, יחלו העובדים בסדרת פעולות מוגבלת הכוללת הגעה באיחור למשמרות, אי ביצוע כוננויות , אי כתיבת דו"חות וכן, אי הגעה לישיבות צוות.

מוועד העובדים נמסר כי "אנחנו מאמינים מאוד ברוח המקום ומחויבים לבני הנוער, אך הצעות ההנהלה משקפות את הזלזול בצוות העובדים. לזלזול הזה יש השלכות- בתחלופה הגבוהה של העובדים. הגבוהות ביותר ביחס לעמותות דומות".

את תגובת 'רטורנו' טרם קיבלנו ונשמח להביא אותה לכשתתקבל.

רטורנו זכויות עובדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד