ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
משבר הקורונה לאן?

פרופ' איתמר גרוטו: אנחנו נכנסים לשבוע מכריע

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות מסביר בראיון כי השבוע הקרוב הוא שבוע מכריע מבחינת המשק בישראל. אם נראה יציבות בתחלואה - יישאר פתוח, אם חלילה תהיה עלייה בתחלואה - חוזרים להגבלות המחמירות

פרופ' איתמר גרוטו: אנחנו נכנסים לשבוע מכריע
משה ליאון מסייר בגנים בירושלים צילום: Yonatan SIndel/Flash90

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, התייחס בראיון נרחב לגל"צ להקלות בהגבלות לקראת שגרת קורונה ואמר כי השבוע הקרוב יהיה שבוע של הכרעה שלאחריו יוחלט אם ההקלות יימשכו או יבוטלו.

מאז לפני כמה שבועות עת אישרה הממשלה בפעם הראשונה את גל ההקלות הראשון, הכריז ראש הממשלה כי בכל רגע באם חלילה תהיה עלייה באחוזי התחלואה, הממשלה תיאלץ לסגור את המשק חזרה ולבטל את ההקלות.

פרופסור גרוטו אמר בראיון כי "השבוע הקרוב יכריע - האם להמשיך בהקלות או לחזור אחורה", עוד התייחס גרוטו לחובת הלבשת המסכות במרחב הציבורי ואמר שייתכן שהם יישארו איתנו עוד זמן רב "יכול להיות שהמסכות יישארו איתנו כמה שבועות או חודשים".

במקביל, גם מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר דברים דומים בנוגע למערכת החינוך וחזרה לשגרה. בראיון לרשת ב' אמר כי "נערכים דיונים בממשלה לפני קבלת ההחלטות, ככל שנראה ירידה בתחלואה - נקדים את הצעדים. אם משהו יקרה, עוצרים את החזרה לשגרה ועושים חישוב מחדש".

אבואב ציין בראיון כי במשרד "נערכים להחזיר את תלמידי כיתות ד' עד י' בשבוע הבא. אם לא יאפשרו להגדיל את מספר התלמידים בבתי הספר, תישמר העדיפות לגיל הצעיר - כך שתלמידי ד' עד ו' יבואו לסירוגין, תוך המשך הלמידה מרחוק".

איתמר גרוטו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד