א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
על רקע דחיית הדרישות

לפני החתימה על ההסכם: יהדות התורה תתכנס לישיבה מכרעת

יהדות התורה דרשה מהליכוד תפקיד שר, שלוש ועדות בכנסת ושני תפקידי סגני שרים ובקשתם נדחתה על הסף. היום בשעה 17:00 תתכנס סיעת יהדות התורה לדון בטיוטת ההסכם בה מפורטת ההצעה של הליכוד. גם דרישתו של ח"כ ישראל אייכלר לרשת חינוך חרדית חדשה תעלה לדיון

לפני החתימה על ההסכם: יהדות התורה תתכנס לישיבה מכרעת
ח"כים מיהדות התורה במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת חתימה על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לסיעות החרדיות, נציגי סיעת יהדות התורה יתכנסו בשעה 17:00 לישיבה מכרעת כדי להגיע לסיכומים בין הנציגים על חלוקת התפקידים ונושאים נוספים.

בסיעת הליכוד העבירו ליהדות התורה את טיוטת ההסכם הקואליציוני ובו סוכם על שורת התפקידים. בליכוד דחו את דרישת יהדות התורה לקבל תפקיד שר, שלוש וועדות בכנסת ושני תפקידי סגני שרים.

על פי הטיוטה, בליכוד יעבירו לידי יהדות התורה את תפקיד שר השיכון שמיועד לשר ליצמן, ראשות וועדת הכספים לחה"כ גפני, שני תפקידי סגני שרים שאמרים להגיע לידיהם של חה"כ מקלב שטרם החליט באיזה משרד יכהן כסגן, ולסגה"ש פרוש שימשיך לכהן כסגן במשרד החינוך.

שאר הדרישות של יהדות התורה נדחו, כשעל פי הטיוטה, בליכוד מציעים ליהדות התורה רוטציה בוועדות הכנסת: בחצי הראשון יכהן אחד מנציגי יהדות התורה כיו"ר הועדה לפניות ציבור ובחצי השני בראשות אחת מהוועדות הנחשבות - ועדת החוקה או ועדת הכלכלה היוקרתיות.

חלוקת התפקידים כמו גם נושאים נוספים שעלו על הפרק בהם חקיקת פסקת ההתגברות כפי שמתעקש סגן השר פרוש, ודרישתו של חה"כ ישראל אייכלר להקמת רשת חינוך חרדית חדשה תעלה בישיבת הסיעה המכרעת בשעה 17:00 בכנסת.

יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד