כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מחאת 2011 חוזרת?

סקר קובע: רוב אזרחי ישראל סבורים - משבר הקורונה פגע ביחסים בין חרדים לחילונים

תוצאות מפתיעות במדד הקול הישראלי: רוב אזרחי ישראל חושבים שהיחסים בין המגזר החרדי לכללי נפגעו כתוצאה מהתחלואה הגבוהה באזורים החרדים • כמחצית מהישראלים צופים גל מחאה -נוסח 2011 • ומה השתנה ביחס לערבים והחלת הריבונות? כל המספרים

סקר קובע: רוב אזרחי ישראל סבורים - משבר הקורונה פגע ביחסים בין חרדים לחילונים
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל פלאש 90

מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי לדמוקרטיה המתפרסם היום (ראשון), עולה כי כמחצית מהישראלים מאמינים שיש סיכוי גבוה שבקרוב יתחיל גל מחאה חברתית נגד הממשלה, בדומה למחאת  קיץ 2011.

מפילוח המדגם היהודי לפי מחנה פוליטי עולה, כי יש רוב הצופה גל מחאה כזה דווקא במחנה השמאל. בימין לעומת זאת, הצפי למחאה נמוך יותר בעקבות טיפול טוב יחסית לשיטתם במשבר הקורונה.

עם החזרה ההדרגתית לשגרה, 74.5% מהישראלים נותנים ציון טוב עד מצוין לממשלת ישראל והטיפול שלה במשבר הקורונה בהיבט הרפואי.

49% מהישראלים מעניקים לממשלה ציון טוב עד מצוין על טיפולה בהיבטים ההסברתיים. 47% ציינו לטובה את התנהלותה של הממשלה במסגרת השמירה על זכויות האזרח. רק 33% מהאזרחים מרוצים מהיבטים הכלכליים של משבר.

באשר למערכת היחסים בין לא-חרדים לחרדים, רק רבע מתושבי ישראל חושבים שבתקופת הקורונה יחסים אלה השתפרו, ואילו הרוב מעריכים שהם ניזוקו. רק 17% מהחרדים מעריכים שהיחסים ביניהם לכלל הישראלים השתפרו בתקופת הקורונה, לעומת 28% מקרב היהודים הלא-חרדים.

56% מהאוכלוסיה היהודית ו - 64% מהמגזר הערבי סבורים כי משבר הקורונה שיפר את מערכת היחסים בין יהודים לערבים בישראל.

57% מכלל הציבור בישראל מעדיפים שתקום ממשלה כמו זו המסתמנת כעת, היות וצריך לבחור בין האחת משתי האפשרויות: הקמת הממשלה כפי שמסתמן שתוקם או בחירות רביעיות בקיץ.

החלת ריבונות - 52% מהציבור היהודי בישראל תומך בהחלת ריבונות ישראל על חלקים מהגדה המערבית/יהודה ושומרון, בהתאם לתוכנית שתובא לאישור בממשלה לפי ההסכם הקואליציוני.
עם זאת, רק פחות משליש סבורים שיתקיים סיפוח בשנה הקרובה.
 
סיפוח ואזרחות, תלוי את מי שואלים - אם ישראל אכן תספח שטחים אלה, לפי 37% מהיהודים המדינה איננה צריכה להעניק לפלסטינים שם מעמד כלשהו מעבר למה שיש להם היום,

נתון מפתיע בקרב הציבור הערבי לגבי מתן אזרחות לפלסטינים שיסופחו לישראל, רק 47% מהם סבורים כי אם השטחים יסופחו על ישראל לתת לפלסטינים מעמד של אזרחים.

מדד הקול הישראלי נערך על- ידי מרכז גוטמן לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בסקר, שנערך באינטרנט ובטלפון והשלמות של קבוצות שאינן מיוצגות כראוי במרשתת.

במהלך הסקר רואיינו 615 איש ואשה בשפה העברית ו-154 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 3.7%± ברמת ביטחון של 95%. עבודת השדה בוצעה על ידי מכון מדגם.

קורונה יחסי חרדים חילונים החלת ריבונות סיפוח התיישבות מחאת האוהלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד