י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אני שנים ממודרת מהפרקליטות"

איילה חסון בראיון סוער: "ידיעות מטנפים עלי מידי שבוע" • האזינו

לאחר החשיפה הדרמטית אמש בחדשות 13 של העיתונאית הוותיקה איילה חסון שפרטה בשידור חי אל מול עיניו הנדהמות של כתב המשפט אביעד גליקמן את תוכנן של הקלטות מנדלבליט-אשכנזי, הבוקר היא מתראיינת לשרון גל ומשחררת קיטור. "אני לא זקוקה לפולו כדי לדעת שאני עיתונאית" • האזינו

איילה חסון בראיון סוער: "ידיעות מטנפים עלי מידי שבוע" • האזינו
איש התקשורת שרון גל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

איילה חסון עיתונאית חדשות 13 שחשפה אמש (מוצ"ש) במהלך שידור חי חלק מהקלטות מנדלבליט-גבי אשכנזי, שנערכו בזמן שאשכנזי היה רמטכ"ל ומנדלבליט היה הפצ"ר, סיפרה הבוקר לשרון גל ברדיו גלי ישראל על הדרמה הגדולה.

"שמעתי שאיזו עיתונאית אמרה 'אין קלטת', כל מיני שטויות כאלה, לא תכננתי להוציא את זה בצורה כזו, מה שנקרא קצת מתוך כעס, על הסטנדרטים הכפולים שיש כאן שאין לי דרך להסביר אותם".

‏איילה חסון דיברה בכאב ואמרה לשרון גל: "אני לא זקוקה לפולו כדי לדעת שאני עיתונאית, התקשורת אחראית לכך שהציבור ידע, אסור לתקשורת לעשות איפה ואיפה, אם יש מידע קשה על מאן דהוא - ראוי שהציבור ידע. אני שנים ממודרת מהפרקליטות, לא מתודרכת על ידם, לא מדברים איתי בטלפון. למה? כי יש ביקורת".

"למדתי שיעור מרתק" אמרה חסון, "יש את התקשורת ויש את הציבור ברשתות - שזה דבר מדהים, לא ראיתי דבר כזה, אי אפשר לחסום אותי, נגמרו הימים האלו. נגמרה ההגמוניה".

עוד אמרה העיתונאית הוותיקה, כי ‏"אוחנה לא הראשון שהשתמש במונח כת הפרקליטות, השימוש בביטוי הזה נעשה כבר לפני שנים. בפרקליטות, ואני לא רוצה לדבר בהכללה כי הפרקליטות זה גוף חשוב, אבל זה כמו בפוליטיקה שיש בה אנשים שסרחו".

"מי שמפחד שיפטרו אותו ממקום העבודה שלו - לא יעמוד בזה. האמן לי שרון - אין לי שום עמדה פוליטית. אם הייתי רוצה להיות פוליטיקאית הייתי הולכת לפוליטיקה, חלאס! הגיע הזמן שגם לאמת יהיה כח".

"היועמ"ש צריך לפחד מהשיח ברשתות? למה מה השיח הזה יגרום לו? לפרסם את הקלטת, אוי ואבוי. אז האמת תתברר, יתברר על מי שומרים ועל מי לא שומרים, נגלה שלווינט אין טוקבקים כי זו לא רשת חברתית. ידיעות אחרונות קרעו לי את הצורה, כל שבוע מטנפים עלי, אין לי שום פוזיציה בסיפור הזה, עשר שנים אני עוסקת בפרשה הזו, ויש ׳צנזורה עיתונאית׳, זה מעניין זה לא מעניין הם מחליטים. כל מי שעשה משהו מטונף ויגיד על נתניהו - נכבס לו את זה. אני לא ארתע מכל מיני בריונים שעושים על הראש שלי בהקשר הזה".

"והכי חשוב" אומרת חסון, יועמ"ש ורמטכ"ל לא יכולים להסתתר מאחורי תירוץ שבדרך כלל אנשים מהעולם העברייני מסתתרים מאחוריו, טענת האזנת הסתר. עושים על זה צו איסור פרסום? צריך לעשות לזה גילוי מיידי! מי קבר את זה כל השנים האלה? יש דברים חמורים, דברים שראוי שהציבור ידע אותם".

"תאמין לי שרון מה שאני עברתי בפרשה הזו - בנאדם עם כתפיים פחות גדולות היה קורס" ספרה בכאב. איימו עלי, הכפישו אותי ואת בעלי, היו גם מעקבים עלי במימון של אנשי עסקים. כל עוד פרסמתי את מה שמתאים לנרטיב - קיבלתי פרסים. למה? כי זה לא מתאים. יש פה דיקטטורה, לא, אני חוזרת בי מהמילה הזו".

‏חסון הבהירה כי "אני לא זקוקה לפולו כדי לדעת שאני עיתונאית, התקשורת אחראית לכך שהציבור ידע, אסור לתקשורת לעשות איפה ואיפה, אם יש מידע קשה על מאן דהוא - ראוי שהציבור ידע. אני שנים ממודרת מהפרקליטות, לא מתודרכת על ידם, לא מדברים איתי בטלפון. למה? כי יש ביקורת".

איילה חסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד