י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"כבר לא שקופות"

4000 מטפלות שובתות: 20,000 ילדים נותרו בבית

באיגוד המטפלות הכריזו על שביתה בעקבות טענות מצידן על הזנחה מצד הרשויות בצל משבר הקורונה, מה שמותיר 20,000 ילדים בבית • "הובטח לנו לקבל מענק לפני הפסח, אבל הגענו לחג הפסח, ללא שקל"

4000 מטפלות שובתות: 20,000 ילדים נותרו בבית
pixabay

הבוקר (יום ראשון), החלו במערכת החינוך עם מה שנראה כתהליך חזרה לשגרה של המערכת, לאחר חודשיים של שיתוק תחת נגיף הקורונה. אולם המשפחתונים של משרד העבודה והרווחה בהם 20,000 - מושבתים.

איגוד המטפלות החליטו על שביתה בה נוטלות חלק כ-4,000 מטפלות שהיו אמורות לחזור לעבודתן במעונות הנמצאים תחת משרד העבודה והרווחה. השביתה הותירה 20,000 ילדים קטנים בבית ואת ההורים ללא כל פתרון אחר.

באיגוד המטפלות מסרו ל'בחדרי', כי "אנחנו אולי לא שכירות ולא עצמאיות אבל כבר לא שקופות".

המטפלות מוחות בין היתר, על כך שעד היום הן קיבלו רק הבטחות באוויר ואף שקל לא נכנס לחשבון הבנק שלהן, זאת תוך התעלמות מהמצוקה הנוראה אליה נקלעו על רקע משבר הקורונה.

לטענתן, בשל מעמדן הייחודי של המטפלות, לא שכירות ולא עצמאיות, הן לא זכו לדמי אבטלה ורק מעטות מהן זכו לשברירי מענק עצמאים, כ-2000 ש"ח בממוצע לכשליש מהמטפלות בלבד. בשבוע האחרון עלתה הצעה להענקת פיצוי חד פעמי למטפלות, אולם בינתיים כאמור, אף שקל לא נכנס לחשבון הבנק של רובן.

"אנחנו למודות אכזבות ממשרד האוצר ומרשות המיסים. הובטח לנו לקבל מענק לפני הפסח, אבל הגענו לחג הפסח, ללא שקל" אומרת נינט ששון, מטפלת מבאר-שבע וחברת האיגוד.

עוד הוסיפה נינט ששון כי "אנו דורשות לדעת מתי נקבל את המענקים לעצמאים וכן שמשרד העבודה והרווחה יעביר בפועל כספים למטפלות הכורעות תחת הנטל הכלכלי, שיהיה לנו במה לרכוש אוכל ואמצעי מיגון וחיטוי לפעוטות".

חיה, אחת מאימהות שיש לה ילדה במעון סיפרה ל'בחדרי' שמדובר במצב אבסורדי, שבו היא צריכה ללכת לעבודה ולפרנס משפחה ולמדינה לא אכפת והעיקר בתקשורת כולם חוגגים חזרה לשגרה, אבל לא מספקים את האפשרות".

בנוסף, מטפלות במשפחתונים מוחות על כך שהמשפחתונים פועלים מבתי המטפלות ולא ברור להן מה אמורות לעשות מטפלות המצויות בקבוצות הסיכון או שאחד מבני משפחתם מצוי בקבוצות סיכון.

באיגוד מטפלות המשפחתונים בארגון "כח לעובדים" קוראים להתערבותו המהירה של שר העבודה והרווחה למציאת פתרון למשבר אשר יאפשר את פתיחת המשפחתונים בהקדם

במשרד העבודה והרווחה הגיבו שהפיצויים והמענקים מגיעים ממשרד האוצר וצריך לפנות אליהם בעניין.

שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד