ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בעקבות דרישת אוחנה

מבקר המדינה: אבחן את הטענות כלפי הפרקליטות

בעקבות דרישתו של שר המשפטים אמיר אוחנה, מבקר המדינה בוחן את הטענות • אוחנה: "יש פחד גדול לתת לדברים פומביות"

מבקר המדינה: אבחן את הטענות כלפי הפרקליטות
מתניהו אנגלמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות דרישתו של שר המשפטים היוצא אמיר אוחנה ממבקר המדינה לפתוח בבדיקה מערכתית של הפרקליטות, מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן נפגש היום (ראשון) עם שר המשפטים. מלשכתו של המבקר נמסר, כי אנגלמן יבחן את הטענות ויעדכן בהחלטתו בימים הקרובים.

בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו כתב שר המשפטים, כי "אם מבקר המדינה יימנע מלבצע את הבדיקה, אשקול הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקה כוללת של כל הטענות החמורות המתרבות ונערמות.

"רבים שקדמו לי זיהו במערכת המשפט חולי, נקמנות, היעדר שקיפות, ריקבון ועוד שלל תארים" כתב אוחנה. "יש במערכת גם אנשים המכירים באמור לעיל, אך יש פחד גדול ואימה לתת לדברים פומבי".

בשבוע הקרוב אוחנה צפוי לסיים את תפקידו, מאז שמונה לתפקיד, אוחנה ניהל מאבק תקיף מול הפרקליטות, ותקף את "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות", הפועלת לדבריו ממניעים זרים ותופרת תיקים לאישי ציבור.

לאחרונה נסוב המאבק בעיקר סביב איוש משרת ממלא מקום פרקליט המדינה אחרי פרישתו של שי ניצן. אוחנה דחה את מועמדיו של מנדלבליט ובחר באלדד, בניגוד מפורש לעמדת היועץ המשפטי לממשלה. כשביקש אוחנה להאריך את כהונתו הזמנית של אלדד, בג"ץ הוציא צו ביניים שמנע את הצעד, ובינתיים מכהן מנדלבליט עצמו כממלא המקום.

פרקליטות מבקר המדינה אמיר אוחנה אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד