י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שלוחי מצווה

בזכות ברכת הגר"ח: המדריכות לא נדבקו בקורונה

במערך הדיור לבעלי צרכים מיוחדים, המשיכו העובדות לשהות במסירות נפש עם הדיירים בתקופת הקורונה, בזכות ברכתו של שר התורה לצוות העובדים והמתנדבים כי הם שלוחי מצווה, ובאמת מדריכות שעבדו עם דיירים שחלו בקורונה - לא נדבקו בנגיף 

בזכות ברכת הגר"ח: המדריכות לא נדבקו בקורונה
הגר"ח קנייבסקי בלימוד בביתו צילום: שוקי לרר

מגפת הקורונה הביאה עמה משבר גדול בקרב המוסדות לבעלי צרכים מיוחדים והצורך הבהול להמשיך עמם בשגרה למרות המגפה. 

כשבוע וחצי לאחר שהחלו להתברר ממדי התפרצות הקורונה בבני ברק, החלו בהנהלת ארגון 'אהל שרה' שמפעילים בין השאר גם מערך דיור לבעלי צרכים מיוחדים בבני ברק, לחשוב כיצד להרגיע את חששות העובדים מפני הידבקות או חלילה הדבקה של דיירים בדירות של הארגון.

עובדות ועובדים וכן מתנדבים, הביעו שוב ושוב את חשש משפחותיהם מפני שהייה מחוץ לבתים והמגע הקרוב עם בעלי הצרכים המיוחדים. בצר להם פנה הגאון רבי אברהם צבי ישראלזון חבר הנהלת הארגון לביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ואמר לו שיש הרבה עובדים ומתנדבים שנמנעים מלעבוד ב'אהל שרה' מפחד הקורונה וזאת בתקופה שצריך הרבה עובדים כיוון שהמשפחות מתקשות לטפל בילדים המיוחדים בבית.

הגר"ח קנייבסקי ענה לרב ישראלזון: "לטפל באוכלוסיית 'אהל שרה' היא מצווה גדולה ושלוחי מצווה אינם ניזוקים ואין להם מה לחשוש".

המענה המיוחד, פורסם במכתב שהופץ לכל עובדי המקום ששאבו עידוד וחיזוק מהדברים. במהלך תקופת מגפת הקורונה, פעלו הצוותים של מערך הדיור במסירות נפש אמיתית בכניסה לבידוד מרצון בדירות של מבודדים בעלי צרכים מיוחדים ואף בשהות בבידוד מרצון בליל הסדר ולאורך כל החג עם הדיירות באחד הדירות.

היום התברר כי ברכתו של שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי אכן התקיימה במלואה. מדריכות שעבדו במשך שלושה שבועות בדירה עם נערות בעלות צרכים מיוחדים שנדבקו בקורונה - עשו בדיקות מחשש להידבקות וקיבלו תוצאות שליליות.

 

הגר''ח קנייבסקי קורונה אהל שרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד