י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ל"ג בעומר בצל המגפה

איש מירון בשיחה מהציון: "קשה לראות את המקום ריק" • צפו

מה הרגיע את ר' דוד חזן איש מירון בתקופה של הקורונה? • בראיון מיוחד מפתח הציון, לקראת ההילולא, מספר איש מירון על גדלותו של רבי שמעון. "בכל ערב ל"ג בעומר יש כאן מאות אנשים והמקום מפוצץ באנשים, סעודות ושירים וסיומי זוהר אחד אחרי השני ואת כל זה אין לנו פה עכשיו" • צפו 

איש מירון בשיחה מהציון: "קשה לראות את המקום ריק" • צפו
הרב דוד חזן בפתח הציון צילום: חני לוין

הרב דוד חזן מצפת, איש מירון, שמגיע בכל יום לציון של רבי שמעון בר יוחאי כבר למעלה מעשר שנים ברציפות, דואב את כאבם של כלל ישראל לקראת ההילולא שתיערך השנה במתכונת מצומצמת.

בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' מספר הרב חזן, כי "תקופה לא פשוטה עוברת עלינו וכאשר דיברתי עם אחד הצדיקים שהצליח להרגיע אותי, הביא את הגמרא במסכת פסחים שאומרת אמר רבה בר בר חנה אני ראיתי את רבי שמעון שאכל ספיחי כרוב בשביעית אמר רבה בר בר חנה אני שראיתי את רבי שמעון אוכל אני יכול לסמוך עליו בפניו ושלא בפניו, אבל אתה שלא ראית אותו אוכל,  לא יכול לסמוך עליו .. וזה מה שאומרת הגמרא כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בפניו ושלא בפניו גם מי שאינו מסוגל להגיע לא צריך להיות בצער כי אפשר לסמוך עליו גם שלא בפניו כל אחד ישמח בביתו ויעשה סעודה ילמד זוהר ועוד. 

"לא סתם כל עם ישראל אוהבים את רבי שמעון, הייתה לו אהבת ישראל עצומה, רבי שמעון בר יוחאי נגע בליבותיהם של עם ישראל. קשה מאוד לראות את המקום ריק, בכל ערב ל"ג בעומר יש כאן מאות אנשים והמקום מפוצץ באנשים, סעודות ושירים וסיומי זוהר אחד אחרי השני ואת כל זה אין לנו פה עכשיו".

"אין תפילות מסודרות כמו שצריך וזה ממש כואב כל העניין הזה, ואנו מצפים בעז"ה שזכות רבי שמעון בר יוחאי שעצר מגפה וכאשר ראו זאת כמה תנאים אמרו זאת לרבי פנחס בן יאיר, אמר רבי פנחס בן יאיר לרבי מאיר בעל הנס שרבי שמעון בר יוחאי עצר את המגפה אומר לו רבי מאיר מעלתו של רבי שמעון יותר ממשה רבינו שמשה רבינו עצר את המגיפה ע"י קטורת ורבי שמעון עצר את המגיפה ע"י דיבור זהו כוחו הגדול של רבי שמעון בר יוחאי ואין ספק שבעז"ה ימתיק עלינו ה' בזכותו של רבי שמעון בר יוחאי".

הרב חזן מסיים את דבריו שרשב"י ר"ת שפע רב יושפע בכל העולמות. 

רבי שמעון בר יוחאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד