י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ימים לפני פרישתו

הגירעון צומח: כחלון מגדיל את הסיוע למשק ל-100 מיליארד ש"ח

ימים ספורים לפני פרישתו, מוסיף כחלון 20 מיליארד ש"ח לטובת התקציב שהקצתה הממשלה לטיפול במשבר הקורונה - שעמד עד כה על 80 מיליארד שקלים • סך כל ההוצאות הממשלתיות לטיפול במשבר עד כה עומדים על כ-100 מיליארד שקלים • מי שיספוג את הגרעון הוא ככל הנראה שר האוצר הבא ישראל כץ

הגירעון צומח: כחלון מגדיל את הסיוע למשק ל-100 מיליארד ש"ח
כחלון ונתניהו צילום: Aharon Krohn/Flash90

שר האוצר כחלון צפוי לפרוש מתפקידו השבוע עם השבעת הממשלה החדשה, וכך ימים ספורים לפני פרישתו מוסיף כחלון עוד 20 מיליארד שקלים לתקציב לצמצום נזקי הקורונה, ומסתכן בהעלאה משמעותית של הגירעון. מי שיאלץ להתמודד עם הגירעון הוא ככל הנראה שר האוצר הבא ישראל כץ.

ביום שישי בלילה הודיע משרד האוצר על הגדלת ההוצאות הממשלתית להתמודדות עם הקורונה לכ-100 מיליארד שקלים. זאת, לעומת 80 מיליארד שקלים בתוכנית המקורית. למרות תכנית הממשלה, קצב הוצאת הכספים עדיין איטי מדי, ועד כה הוצאו רק כעשרה מיליארד שקלים להתמודדות עם "הקורונה הכלכלית".

20 מיליארד השקלים שנוספו לתקציב הקורונה יהיו ללא ללא מקורות מימון: 14 מיליארד שקלים במזומן מתקציב המדינה, שגדל מ-50 מיליארד שקלים ל-64 מיליארד שקלים, ועוד 6 מיליארד שקלים לקרן הלוואות לעסקים בערבות מדינה, שגדל מ-8 מיליארד שקלים ל-14 מיליארד שקלים.

שר האוצר הבא ייאלץ להתמודד עם גירעון גדול במיוחד: הגירעון כעת בתקציב 2020 - שנקבע ל-2.9 אחוזי תוצר - צמח ל-3.7 אחוז מסך התוצר, ערב התפרצות משבר הקורונה, והוא צפוי לזנק ב-2020 לשיעור שיא של 11 אחוזים מהתוצר. בכסף, הגירעון בכל 2020 צפוי לזנק ל-140 מיליארד שקלים.

נכון להיום אין עדיין מקורות מימון לתקציב הקורונה, שנשען בעיקר על הגדלת החובות, יחס החוב לתוצר, הגדלת הגירעון - וגלגול הגזירות והקיצוצים לתקציב המדינה לשנת 2021. כמו כן אין עדיין לוחות זמנים לאישור התקציב הדו שנתי 2020-2021.

קורונה כחלון משרד האוצר תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד