ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
רק ב'זכרון משה'

במעמד מיוחד: קרא ברצף את הפרשות עבור החולה שהבריא

הבעל קורא המיתולוגי של 'זכרון משה', קרא בשבת האחרונה את כל הפרשות מתחילת חומש ויקרא עד פרשת אמור, עבור אלו שלא שמעו את הפרשיות בגלל הנגיף. הרב ברייטשטיין קרא את הפרשיות בגלל חולה הקורונה ר' ישראל יצחק בן טויבא

במעמד מיוחד: קרא ברצף את הפרשות עבור החולה שהבריא
בית הכנסת זכרון משה צילום: קובי הר צבי

סיפור מרגש התרחש השבת בשכונת גאולה בירושלים. הבעל קורא המפורסם הרב ברייטשטיין, המשמש כבעל קורא מיתולוגי בבית המדרש הגדול 'זכרון משה' בירושלים וכן בכולל 'שבתי' אצל הגה"צ רבי גמליאל רבינוביץ, קרא את כל סדר פרשות חומש ויקרא עד פרשת אמור עבור אלו שלא שמעו בגלל הגבלות הקורונה.

השבת לאחר קריאת התורה ברחבת כולל 'שבתי', הכריז הרב ברייטשטיין כי מי שלא השלים את סדר הפרשות בגלל נגיף הקורונה - הוא יקרא את כל הפרשות בזכרון משה בשעה 14:30 בצהריים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשבת בצהריים הגיע הרב ברייטשטיין למקום הקבוע ב'זכרון משה' וקרא מפרשת ויקרא, צו, שמיני, תזריע מצורע, אחרי קדושים.

כל זאת כאמור, בגלל נגיף הקורונה, לטובת אלה שלא הצליחו לשמוע קריאת התורה במנייני המרפסות עקב כך שכל בתי הכנסת היו סגורים. 

מי שהשתתף בקריאה ובשבילו היא נעשתה מלכתחילה, היה האברך הרב ישראל יצחק בן טויבא מרחוב דוד ילין בירושלים, שהיה מאושפז במצב אנוש בגלל הנגיף הארור וכבר בני המשפחה קראו את פסוקי הוידוי, בחסדי שמים הוא הבריא ושוחרר לביתו. 

הבעל-קוירא המפורסם הרב ברייטשטיין ידוע כמי שקורא כמידי שבוע משעה 14:00 בצהריים עד השקיעה מסביב לשעון ב'זכרון משה' ללא הפוגה את קריאת הבוקר כמידי שבת לטובת אלו שלא הספיקו לקרוא בעיקר בחורי ישיבות האמריקאים.

זכרון משה קורונה קריאת התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד