י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
על רקע הנתק במשא ומתן

בימינה משדרים אחדות: "נעשה לליכוד את המוות"

על רקע הנתק במשא ומתן מול הליכוד: חברי סיעת ימינה התכנסו בשעה האחרונה (ראשון) לישיבת סיעה מיוחדת. חברי הסיעה תקפו את התנהלות ראש הממשלה נתניהו והתחייבו להיות אופוזיציה לוחמת לקואליציה המתגבשת

בימינה משדרים אחדות: "נעשה לליכוד את המוות"
סמוטריץ', בנט ופרץ צילום: צלמי פלאש 90

יו"ר סיעת ימינה השר נפתלי בנט אמר: "נתניהו החליט לפרק את גוש הימין. להערכתי - הוא יצטער על זה". הוא הוסיף, "אין לנו עניין בג׳ובים ותארים ללא כל השפעה. לאחר שנים שהצלחנו להשפיע בממשלה, נתניהו מרחיק אותנו מהגה ההשפעה ומייעד אותנו לספסלים האחוריים - נטולי כל השפעה".

השר בצלאל סמוטריץ׳ התחייב בישיבה, "נעשה להם את המוות באופוזיציה. בדת ומדינה, בהתיישבות, במערכת המשפט אין לנו השפעה. אין לנו יכולת לעשות משהו בתוך הממשלה". הוא הוסיף, "נתניהו לא רוצה אותנו. אם הוא לא מדבר איתנו, זה אומר שנתניהו חושב שעוד שנה וחצי הוא כבר לא בבלפור".

הישיבה הגיעה על הרקע הדיווחים לפיצול אפשרי בין הסיעה, כאשר לפי ההצעה שפורסמה חלק מחברי המפלגה המאוחדת ייכנסו לקואליציה. לכן סוכם כי הסיעה תישאר מאוחדת באופוזוציה, גם אם יוצע למי מהחברים תפקיד שר. והמפלגות שמורכבות בשלוה מפלגות לא תכנס לבדה לממשלת נתניהו בתמורה לתפקיד שר.

במפלגה שיגרו הודעה חריפה בסיום הישיבה בה נאמר: "יידע נתניהו, שמי שמפקיר שותפים נאמנים כאשר הוא בימים טובים, לא ימצא אותם לצידו בימים סגריריים. ימינה תיבנה מהאופוזיציה, תציג תכניות נועזות בתחום המדיני, הבטחוני, הכלכלי והיהודי. בעוד שנה וחצי המשחק בימין ייפתח וימינה תהווה אלטרנטיבה ימנית אמיתית. על פירוק הבלוק חתום נתניהו".

ישיבת סיעת ימינה, מוקדם יותר. צילום: באדיבות המצלם

חברת הכנסת איילת שקד אמרה ביציאה מישיבת סיעה: "לצערנו נתניהו מעוניין בפירוק הבלוק. רצינו להיות חלק מהקואליציה, חלק משפיע ולנסות לקדם את מה שקידמנו עד היום אבל כרגע זה לא נראה שזה מתאפשר. אין שום רצינות מצד הליכוד ומצד נתניהו. עד עכשיו לא קראו לנו למו"מ רציני, זה אבסורד. כשהליכוד רוצה משהו הוא יודע לקרוא לנו לחדר ולהגיד: לא יוצאים עד שמגיעים להסכמה".

היא הוסיפה, "פעם בשבוע יש איזו הבלחה של שיחת טלפון עם זריקה של הצעה, שכבר חודש שלם זו בדיוק אותה ההצעה. לא ככה מנהלים משא ומתן. זה הרבה יותר מתיקים. הוועדה למינוי דיינים, הראשות שלה עברה לש"ס , זה נראה לכם הגיוני? פעם שעברה הייתה הסכמה שבראש הועדה יעמוד שר ניטרלי מהליכוד. הפעם העבירו את ראשות הועדה לש"ס מבלי בכלל לעדכן אותנו".

שקד התייחסה גם לאיחוד הסיעות וקראה לקיום פריימריז פתוחים להנהגת התנועה. "אין צורך בשלוש מפלגות באופוזיציה, צריך להתאחד למפלגה אחת. זה בעוכרינו. צריך מהלך מהיר למפקד גדול ופריימריס במפלגה אחת".

מפלגת ימינה נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד