ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אחרי חודשיים של סגר והגבלות

תושבים זועמים: התחבורה הציבורית בסופי שבוע לא פועלת

אחרי חודשיים של סגר והגבלות המשק חוזר לפעילות וישראל חוזרת, התחבורה הציבורית חזרה לפעול במהלך השבוע אבל בסוף השבוע התחבורה הציבורית עדיין פועלת במתכונת מצומצמת ואינה עובדת כלל מי שהכי נפגע מכך הוא הציבור החרדי המתנייד באוטובוסים

תושבים זועמים: התחבורה הציבורית בסופי שבוע לא פועלת
חרדי על רקע נהג אוטובוס עם מסכה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רבים חשים כי הגיעה העת להחזיר לציבור את אפשרות ההתניידות גם בסופי שבוע. בשיחה ל"בחדרי חרדים" אמר משה תושב אלעד, "רציתי לנסוע לשבת לבית הוריי בבני ברק ואז אני מגלה כי אין כלל תחבורה ציבורית למרות שכל השבוע היתה תחבורה גם עד 1:00 בלילה".

לדבריו, "אין פה היגיון בריאותי, שכן תחבורה ציבורית ממילא פועלת ביום יום בהתאם לכללים, וגם ע"פ ההנחיות מותר לבקר את הסבים והסבתות אבל אין שום דרך להגיע אליהם. הוא הוסיף, "רוב הציבור החרדי מתנייד באוטובוסים והדבר נצרך במיוחד בסופי שבוע, הציבור רוצה לבקר את ההורים והסבים אבל משרד הבריאות מתעלם מהנוסעים".

מאור, תושב תל אביב, מתח גם הוא ביקורת חריפה. בשיחה לערוץ 12 טען, "מישהו כאן ירד מהפסים, אין שום היגיון", תקף את ההתנהלות. "מה ההבדל בין תחבורה ציבורית בימי חול לבין סוף שבוע? לקורונה לא אכפת אם זה יום שישי או חמישי, אבל משום מה למשרד התחבורה כן".

משרד התחבורה הודיע כי תנועת רכבות הנוסעים תחודש בהדרגתיות החל ממוצאי שבת, 16 במאי, ולפי שעה לא הוחלט על שינוי בפעילות האוטובוסים - שמפסיקים לנוע בליל חמישי, עד לבוקר יום ראשון. בכך נגזר על האזרחים שאין בבעלותם רכב פרטי ורוצים לשבות בשבת בבית הוריהם להישאר בביתם, ואולי גם בנוספים אחריו, ללא יכולת התניידות.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "התקנות מאפשרות יציאה רק למטרות נקובות ולא לביקורי משפחות. ימי שישי הם לא ימי עבודה במשק. אנו בטוחים כי התחבורה הציבורית בסופי השבוע תחזור לפעול בקרוב ובהתאם להנחיות הממשלה".

תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד