י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
באמצעות מייל מזויף

האקרים איראנים ניסו לפרוץ לחברה שמייצרת תרופה לקורונה

האקרים המיוחסים לאיראן ניסו להשיג מידע בשבועות האחרונים מחשבונות דוא"ל בחברת התרופות האמריקנית שאחראית לתרופה שמסייעת לחולי קורונה

האקרים איראנים ניסו לפרוץ לחברה שמייצרת תרופה לקורונה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

באיראן מנסה לגנוב תרופה לנגיף: ע"פ דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", האקרים שמוצאם באיראן ניסו להשיג מידע בשבועות האחרונים מחשבונות דוא"ל בחברת התרופות האמריקנית GILEAD שאחראית לתרופה 'רמדסיביר' שמסייעת לחולי קורונה. כרגע לא ברור אם התקפת ההאקרים הצליחה. באירן מכחישים את הידיעה.

באחד ממקרי התקיפה, אי-מייל מזויף שתוכנת לגנוב סיסמאות, נשלח בדואר אלקטרוני לעובדי חברת התרופות בחודש אפריל.

אוהד זיידנבורג, חוקר בחברת הסייבר הישראלית "קליר סקיי" שעוקב בדריכות אחר מתקפות סייבר איראניות, חקר את המתקפה הזאת ואמר שההתקפה היא חלק ממאמץ של קבוצת האקרים איראנית להשתלט על חשבונות דוא"ל של צוות העובדים בחברת התרופות באמצעות הודעות שבהן התחזו לעיתונאים.

גם שני חוקרים אחרים אישרו שמקור ההתקפות האלו הוא בהאקרים שיושבים באיראן. למרות זאת, נציגי איראן באו"ם הכחישו כל מעורבות במתקפות. "ממשלת איראן אינה עוסקת בלוחמת סייבר", אמר הדובר אלירזא מירוספי. "פעילויות הסייבר שאיראן נוקטת הן הגנתיות בלבד והגנה מפני התקפות נוספות על התשתית האיראנית".

דובר חברת התרופות GILEAD סירב להתייחס לאירוע, וציטט מתוך מדיניות החברה שאינם מתייחסים לענייני אבטחת סייבר. כרגע לא ברור אם אחת מהמתקפות צלחה. אך התקיפות מראות כי האקרים בכל העולם מנסים לפרוץ למכונים ולמעבדות שמפתחות תרופות או חיסונים לנגיף על מנת לגנוב אותן.

איראן האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד