י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הדבר הבא?

טכנולוגיה ייחודית בסין: משקפיים שמודדות חום בזמן אמת

בסין - המדינה שבה התפרץ הננגיף - בודקים בימים אלה טכנלוגיה ייחודית שתסייע לרשויות החוק במדינה לאתר נשאים וזאת ע"י בדיקת חום גופם

טכנולוגיה ייחודית בסין: משקפיים שמודדות חום בזמן אמת
בדיקת חום בירושלים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מדובר על משקפי ראייה שתוכנתו כדי לבדוק חום גוף של אנשים, כך בדיווח ברשת סקיי ניוז הבריטית. הטכנולוגיה הייחודית נמכרה כבר לאלפי גורמים שונים בהם ממשלות ובתי ספר. בקרוב ישודרגו המשקפיים כדי למדוד חום של כמה אנשים בו זמנית.

המשקפיים, הומצאו על ידי חברת הגיימינג הסינית רוקיד (Rockid Inc) שמתמחה בטכנולוגיות של מציאות רבודה ובינה מלאכותית, מטרתם לעזור לאנשי החוק לאתר חולים ונשאים, נשיא החברה אמר כי הביקוש למשקפיים, שהומצאו בתוך שבועיים בלבד, נמצא בעלייה.

היתרון במשקפיים הוא שאפשר לבדוק ללא קירבה בין הבודק לנבדק "חוץ ממדידת חום מדוייקת, המשקפיים יכולים למדוד חום באמצעות טכנולוגיה שלא מצריכה התקרבות לאדם ובמהירות", אמר נשיא החברה.

מדידת טמפרטורת גוף מרחוק הפכה לכלי מרכזי באיתור חולי קורונה ברחבי העולם. בתוך כך, כדי "לראות" את חום הגוף של האנשים, המשקפיים מצויידים בחיישן אינפרה-אדום ומצלמה ובקרוב ישודרגו כדי שיוכלו לקרוא חום גוף של כמה אנשים בו זמנית.

בחברה טוענים כי הטכנולוגיה הייחודית שלהם תחליף את טכנולוגיית הקרנת הטמפרטורה שמשתמשים בה בין היתר בשדה התעופה הית'רו שבלונדון ובשדה התעופה של הונג קונג. הקושי בו עומדת טכנולוגיית הקרנת הטמפרטורה היא בקריאה של חום הגוף של כמה אנשים בו זמנית.

סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד