י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בצל הקורונה

כך יתנהל ביקור פומפאו: בדיקות לפמליה ומסכות

בצל הקורונה נערכים לביקור פומפאו בישראל גם מבחינה בריאותית: שר החוץ, מייק פומפאו, צפוי להגיע ביום רביעי הקרוב לביקור מדיני קצר של כ-24 שעות

 כך יתנהל ביקור פומפאו: בדיקות לפמליה ומסכות
נתניהו פומפאו צילום: קובי גדעון/לע"מ

על פי הודעת משרד החוץ האמריקני, השיחות יתקיימו, "בנושאים ביטחוניים הקשורים לפעילותה החתרנית של איראן". ע"פ הנחיית משרד הבריאות כל החוזרים מחו"ל נדרשים לשהות בבידוד של 14 יום מיום הגעתם ארצה, אך פומפאו לא ייכנס לבידוד.

סגן ראש מחלקת הבריאות במשרד החוץ האמריקני ד"ר וויליאם וולטרס אמר בתדרוך לכתבים לקראת נסיעתו של שר החוץ פומפאו לישראל בשבוע הבא כי כל נוהלי הביקור מבחינה רפואית תואמו עם ממשלת ישראל וכי פומפאו לא צפוי לשהות בבידוד עם הגעתו לישראל.

ד"ר וולטרס אמר כי כל מי שעולה לטיסה עם פומפאו יעבור בדיקות קורונה יום-יומיים מראש, רופאים יבדקו את כל מי שיעלה על המטוס, כולם יהיו עם מסיכות, כל מי שיהיה בקשר עם שר החוץ או הפמליה ייבדק לסימפטומים ואף גורם אחר לא ייכנס לקרבת הפמליה לכל אורך הביקור. לדבריו פומפאו עצמו נבדק מדי יום ותנועתו בישראל תהיה מבוקרת אך ורק לפגישות העבודה שיקיים והוא לא יסתובב בישראל מלבד הפגישות האלה והנסיעה לשדה התעופה.

עוזר שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון דייוויד שנקר אמר בתדרוך כי ממשלת ישראל היא זו שיזמה את הביקור והזמינה את פומפאו להגיע. לדבריו, המגעים על הביקור החלו עוד לפני שהיה ברור מה יהיה מועד השבעת הממשלה בישראל.

שנקר ציין ארה"ב רוצה לחדש את המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים. הוא סירב להתייחס לסוגיית הסיפוח וציין כי יש ועדת מיפוי משותפת שעובדת על זה בימים אלה. הוא הוסיף כי ממשל טראמפ עדיין מקווה שהפלסטינים יחזרו לדבר עם ארה"ב.

מייק פומפאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד