ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"עם כל הכבוד, דרעי שווה רק 9"

חשיפת 'בחדרי': ב'ימינה' פותחים במלחמה על הוועדה הנחשקת

לאחר ש'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה על הסיכום של הליכוד וש"ס לפיו הוועדה למינוי דיינים תעבור לידיים חרדיות ובראשה יעמד השר לשירותי דת מטעם ש"ס - היום זעמו בכירי הסייעה במלחמה על ראשות הוועדה • השר סמוטריץ: "אמרתי ללוין: תגיד לדרעי, 'עם כל הכבוד, אתה רק 9"

חשיפת 'בחדרי': ב'ימינה' פותחים במלחמה על הוועדה הנחשקת
חברי סייעת ימינה לפני שעה קלה צילום: באדיבות המצלם

חשיפת 'בחדרי חרדים': בישיבת סייעת ימינה שהתקיימה לפני שעה קלה (ראשון) התייחסו בכירי הסייעה לדיווח שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' ולפיו הוועדה למינוי דיינים תעבור לידיים חרדיות בכנסת הקרובה.

שר התחבורה היוצאת בצלאל סמוטריץ' אמר בסייעה, "אמרתי ליריב לוין שאני מבין שקשה לתת לנו את הוועדה למינוי דיינים כי אנחנו שישה מנדטים וש"ס 9 מנדטים. הצעתי לו 'קחו את זה אליכם, לליכוד, כי אתם 36 מנדטים וש"ס רק 9 מנדטים'. תגיד לדרעי, 'עם כל הכבוד, אתה רק 9, אנחנו דורשים את ראשות הוועדה".

גם חברת הכנסת איילת שקד התייחסה לדיווח והסבירה את הזעם על הליכוד: "הוועדה למינוי דיינים, הראשות שלה עברה לש"ס, זה נראה לכם הגיוני? פעם שעברה הייתה הסכמה שבראש הועדה יעמוד שר ניטרלי מהליכוד. הפעם העבירו את ראשות הועדה לש"ס מבלי בכלל לעדכן אותנו".

על פי הדיווח של העיתונאי יקי אדמקר, בכיר רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, שוחח על הנושא עם מנהל צוות המו"מ של הליכוד, השר יריב לוין. על פי הדיווח, בשיחה עם השר יריב לוין, זעם הרב הרב דרוקמן על ההחלטה של הליכוד להעביר את ראשות הוועדה למינוי דיינים לש"ס והוא דרש להשאיר את הוועדה בידי הליכוד.

מנגד, השר לוין סירב להשאיר את הוועדה בידי הליכוד. אז ניסו להגיע לסיכום כי הוועדה תוחזק בידי צד שלישי שאין לו צד בנושא מינוי הדיינים (כפי שאמרה שקד מוקדם יותר היום, א.ק). בעקבות ההתעקשות השיחה הסתיימה ללא הסכמות.

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה על הסיכום של הליכוד וש"ס לפיו הוועדה למינוי דיינים תעבור לידיים חרדיות ובראשה יעמד השר לשירותי דת המיועד מטעם סייעת ש״ס. בסייעת ימינה כבר בזמנו זעמו על הסיכום שנחשף ב'בחדרי חרדים' והביעו אכזבה מכך שהתפקיד הנחשק עובר לידיים חרדיות.

מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד