י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברוך דיין האמת

המקובל הצדיק מבעלזא נפטר לאחר ייסורים

מקרית בעלזא בירושלים נעקרה דמותו של הצדיק המקובל רבי אלעזר מרדכי מנצר זצ"ל שהתגורר בעבר באנטוורפן שבבלגיה ורבים שיחרו לפתחו לברכה וישועה בינהם הזמר מיילך קאהן שהרב נחשב למורו ורבו

המקובל הצדיק מבעלזא נפטר לאחר ייסורים
הצדיק המקובל רבי אלעזר מרדכי מנצר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בסוף השבוע נפטר בירושלים הצדיק המקובל רבי אלעזר מרדכי מנצר זצ"ל, מחשובי חסידי בעלזא, תושב אנטוורפן שבבלגיה בעבר.

המנוח זצ"ל נולד באנטוורפן שבבלגיה לאביו הרב החסיד ר' יצחק מנצר ז"ל, מחשובי חסידי בעלזא. 

רבי אלעזר מרדכי, שנודע כצדיק ומקובל, היה דמות מיוחדת שרבים שיחרו לפתחו. היה איש תם וישר וירא אלוקים, שש ושמח לעשות רצון יוצרו בתמימות ובנאמנות, חיל נאמן על משמרתו בשלושה עמודי עולם תורה עבודה וגמילות חסדים, דרכיו והליכותיו נועדו להרבות כבוד שמים, כל ימיו היה מדוכא בייסורים שקבלם באהבה ובאמונה.

במיוחד הצטיין המנוח במידת אהבת ישראל באופן נעלה ונשגב, ופעל רבות בהשכנת שלום ושלווה אחווה ורעות. האיר פנים לכל אדם וקיבל כל אחד בסבר פנים יפות. רבים נהנו ממנו עצה ותושייה, ואזנו הייתה קשובה ללבות נשברים - בהם הפיח רוח חיים. לבו ונפשו היו נתונים לשמח לבב נדכאים ולהחיות נפשות נזקקי ישראל.

הצדיק המקובל רבי אלעזר מרדכי מנצר זצ"ל עם האדמו"ר מבעלזא. צילום: א.מ.ש

בחייו התרים נדיבים רבים בסכומים הגונים עבור ארגוני צדקה וחסד ומוסדות התורה דחסידי בעלזא. 

פרק מיוחד בחייו היה אהבת ישראל לכל אדם באשר הוא אדם, הוא קירב את הזמר הנודע מיילך קאהן, לימים סיפר מיילך בראיון במגזין 'ניצוצות' כי הרה"צ רבי אלעזר מרדכי מנצר, מהצדיקים הגדולים שבדור, הוא מדריך אותי בדרכי בכל צעד ושעל. הוא בשבילי דמות מופת".

מיילך קאהן סיפר על אחד מלהיטיו "אחרי שהלחנתי את השיר ונהפוך הוא, הגעתי לרב מנצר. זה היה לפני פורים ורבים שרו אותו. הרב מנצר אמר לי: 'אם אתה רוצה להצליח – עליך להלחין שיר על אהבת ישראל, ורק אז תצליח'. לא ידעתי אם הכוונה שאצליח בעצם הלחנת השיר, או שזה יביא לי הצלחה בכלל".

"אצל הרב מנצר מאוד חשוב העניין של אהבת ישראל. הוא מדבר רבות על כך שרק זו הדרך להביא את המשיח. הוא נוהג לומר: 'אנשים מברכים כל יום את ברכת 'ובנה ירושלים', אבל למעשה כשמבטלים את מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך, זו ברכה לבטלה, אם אתה לא פועל על פי זה. אנשים אומרים 'חס ושלום', אבל חס ושלום זה כבר אלפיים שנה'. אחרי כמה ימים נולד השיר הזה בראשי, ללא כל הכנה. השיר היה שם, עם המילים על אהבת ישראל, ההצלחה הייתה מיידית ופשטה בקרב חוגים רבים" סיפר מיילך קאהן.

למגינת לב השאיר אחריו את רעייתו שתחי' ושתי בנות יתומות שיחיו שהגיעו לפרקן ולא זכה להכניסן לחופה.

הלווייתו התקיימה ביום חמישי והוא נטמן למנוחת עולמים בחלקת קהל מחזיקי הדת בהר המנוחות בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

חסידות בעלזא אנטוורפן מיילך קאהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד