י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התמלילים שמסבכים

איילה חסון בחשיפה נוספת שמביכה את הצמרת המשפטית

העיתונאית איילה חסון בחדשות 13 לא עוצרת וממשיכה לגרום ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי לזוע על כיסאותיהם בחוסר נוחות

איילה חסון בחשיפה נוספת שמביכה את הצמרת המשפטית
אביחי מנדלבליט/גבי אשכנזי צילום: אוליבר פיטוסי/מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר שבמהדורת סוף השבוע האחרון בערוץ 13 חשפה תמלילים בין מנדלבליט לאשכנזי בהם נשמע לכאורה שיבוש הליכי משפט על ידי השניים, הוציא היועץ המשפטי תגובה ובה נכתב: "במהלך חקירתו של מנדלבליט בזמן השמעת השיחה התברר לראשונה כי על אף שאשכנזי הורה למזכירתו להפסיק את ההקלטה האוטומטית, הוראה שהפכה את השיחה להאזנת סתר, הורתה פרקליטה המלווה טוני גולדברג שלא לעשות שימוש בהקלטה ולשים את ההקלטה והתמליל במעטפה סוגרה בהתאם לחוק האזנות הסתר".

כאמור, מנדלבליט נחקר בתאריכים 9-12.2014 תחת אזהרה. כלומר, רק באותם ימים נודע לפרקליטה על פי התגובה שמדובר בהאזנות סתר. בתאריך 17.52014 שלושה שבועות לפני חקירת מנדלבליט באזהרה, טוני גולדברג, הפרקליטה המלווה, שלחה לפרקליט המדינה דאז שי ניצן, מייל עם נושא תמליל השיחה של הפצ"ר מנדלבליט עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי שהתרחשה בתאריך 26.9.2010.

במייל נכתב: "עד כה היה לנו רק תקציר של השיחה הזאת, רצ"ב התמליל. מעבירה לשי, הוא לא רוצה לדבר איתי על העניין ההוא בשושו? תודה טוני". התמליל המלא שהעבירה הפרקליטה גולדברג לפרקליט המדינה שי ניצן נכתב בעמוד הראשון באותיות קידוש לבנה ומופיעים בו הציטוטים בין מנדלבליט לאשכנזי.

בתמליל השיחה מיום 26.9.10, באמצע השיחה בין אשכנזי למנדלבליט, הוא מבקש מראש לשכתו, "אני מבקש להפסיק להקליט את השיחה".

זה מופיע בתיעוד, אולם אשכנזי לא מסתפק באמירה הזאת ושואל בהרחבה מה יעלה בגורל השיחה הזאת בלשכת הרמטכ"ל כשהם יעזבו בעוד זמן קצר, כן ושצריך להעיף את השיחות האלה לפני שיבוא מישהו חדש ללשכה וייחשף לחומרים.

השיחה עם מנדלבליט נמשכת, כל השיח הזה מופיע בעמוד הראשון של התמלילים ששולחת גולדנברג לשי ניצן שלושה שבועות לפני שנחקר מנדלבליט. האם שני הפרקליטים הבכירים שקוראים את התמליל הברור הזה לא מבינים שמדובר בהאזנת סתר? האם הם מחמיצים את כל השיח המפורט של הקלטת השיחות? שואלת חסון ומגיבה, "קשה להאמין".

חסון סיכמה: "יש לנו תגובה ויש לנו את מועדי החקירות של מנדלבליט ויש העתק של מייל שסותר את תגובת מנדלבליט. סימני שאלה כבדים לגבי ההחלטה להפוך את השיחה להאזנת סתר, שהרי הפרקליטים כבר ידעו במה מדובר עוד לפני שמנדלבליט נחקר".

איילה חסון אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד