י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בשל ניגוד עניינים

התנועה ליועמ"ש: נתניהו לא יכול למנות את שר המשטרה

"קיימת מניעה דחופה לרה"מ נתניהו לעסוק במינוי שרים שיופקדו באופן ישיר על התחומים בהם הוא מצוי בניגוד עניינים ישיר", כך טוענת התנועה לאיכות השלטון בפנייתה ליועמ"ש לממשלה מנדלבליט בדרישה לאסור על נתניהו למנות את השר לביטחון פנים

התנועה ליועמ"ש: נתניהו לא יכול למנות את שר המשטרה
נתניהו והשר אוחנה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לאסור על בנימין נתניהו למנות שר לביטחון פנים. לטענתם, כנאשם בפלילים נתניהו נמצא בניגוד עניינים.

"קיימת מניעה דחופה לרה"מ נתניהו לעסוק במינוי שרים שיופקדו באופן ישיר על התחומים בהם הוא מצוי בניגוד עניינים ישיר, למשל עדי התביעה המנויים בכתב האישום והם שרים וחברי כנסת מכהנים, בהם זאב אלקין, צחי הנגבי, יריב לוין, גלעד ארדן ועוד".

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, בדרישה כי ייקבע בהקדם הסדר לראש הממשלה בנימין נתניהו האוסר עליו להתערב בכל תחום העומד בניגוד עניינים בשל היותו נאשם בפלילים. "בהסכם הקואליציוני נקבע כי מינוי שר לביטחון פנים ייעשה בידי נתניהו, כך שהזיקה של שר זה תהיה הלכה למעשה לנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

במכתב, קוראת התנועה ליועמ"ש לקבוע ולפרסם בהקדם כי קיימת מניעה דחופה לרה"מ נתניהו לעסוק במינוי שרים שיופקדו באופן ישיר על התחומים בהם הוא מצוי בניגוד עניינים ישיר, למשל עדי התביעה המנויים בכתב האישום והם שרים וחברי כנסת מכהנים, בהם זאב אלקין, צחי הנגבי, יריב לוין, גלעד ארדן ויאיר לפיד.

כמו כן דורשת התנועה כי היועמ"ש יפרסם הסדר ברור ושקוף שיקבע כי חל איסור על רה"מ נתניהו לדון או להטיל זכות וטו על כל מינוי לתפקיד במשרדי המשפטים, ביטחון הפנים והתקשורת, לרבות מינויי: שופטים, פרקליט המדינה, מפכ"ל ונציבי משטרה, יועץ משפטי לממשלה והמשנים לו, מינויים במשרד התקשורת וכן, כל מינוי אחר בו מצוי ואף עתיד להימצא נתניהו בניגוד עניינים.

במכתב נכתב כי "כבר החלטת בעבר כי לרה"מ נתניהו, בתפקידו כראש ממשלת המעבר, קיימת מניעה להתערב בתחומים ובמינויים מקצועיים הקשורים למשרדי התקשורת, משפטים והמשרד לביטחון הפנים. כל זאת, לאור האישומים החמורים נגדו בהם עלתה ביתר שאת, פעילותו בניגוד עניינים חריף תוך הטעיית והסתרת ניגוד העניינים שלו מכלל הגורמים הרלוונטיים. מאחר ובהסכם הקואליציוני נקבע כי מינוי שר לביטחון פנים ייעשה בידי נתניהו והזיקה של שר זה תהיה הלכה למעשה לנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, אנו סבורים כי עליך לקבוע שקיימת מניעה לרה"מ נתניהו למנות שר לביטחון הפנים".

יצוין כי השמות החמים המועמדים לעת עתה לתפקיד השר לביטחון פנים הם הח"כים אמיר אוחנה ומירי רגב, שאינם נכללים ברשימת עדי התביעה.

בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט ניגוד עניינים התנועה לאיכות השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד