ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
וידא שהיא ישראלית ויהודייה

כתב אישום הוגש נגד המחבל שביצע הפיגוע ביום הזיכרון

כשבועיים אחרי פיגוע הדקירה ביום הזיכרון בכפר סבא, הוגש כתב אישום נגד המחבל שדקר באכזריות פצע אישה מבוגרת | ע"פ כתב האישום, הוא ווידא כי הנפגעת אכן ישראלית ויהודייה, הוציא את הסכין, הסתער עליה בעודה עם גבה אליו ודקר אותה דקירות רבות בגופה. הנאשם המשיך לדקור את הנפגעת גם לאחר שנשברה ידית האחיזה של הסכין וכשהוא אוחז בחוזקה אך ורק בלהב הסכין שנותר בידו

כתב אישום הוגש נגד המחבל שביצע הפיגוע ביום הזיכרון
פיגוע דקירה בכפר סבא צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש נגד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ביום הזיכרון לפני כשבועיים. על פי כתב האישום, הנאשם תושב טול כרם ושהה בישראל ללא היתר. הוא קיבל החלטה לרצוח יהודי באשר הוא מתוך רצונו להיות "שאהיד". הנאשם החליט להגשים מטרה זו באמצעות ביצוע פיגוע דקירה בתוך מדינת ישראל.

התאריך שנקבע על פי כתב האישום, היה דווקא המועד בו חל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. במועד זה בשעה 7:00 בבוקר בערך, הצטייד הנאשם בסכין בעלת ידית אחיזה בצבע אדום ולהב באורך כ-15 ס"מ. לאחר מכן, הנאשם יצא מביתו שבטול כרם ועשה דרכו לתוך שטחי מדינת ישראל.

לאחר כניסתו לשטח ישראל, עלה הנאשם על אוטובוס של חברת 'מטרופולין', במטרה להגיע אל תל אביב. במהלך הנסיעה שינה הנאשם את דעתו והחליט לבצע את מעשה הטרור בכפר סבא. בשעה 12:30 בערך, ירד הנאשם מהאוטובוס, בתחנה הממוקמת ברחוב ויצמן בכפר סבא ובסמוך לקניון G הסמוך לכך.

הנאשם פגש את הנפגעת, לאחר שיחה קצרה איתה, יזם הנאשם במטרה לוודא כי הנפגעת אכן ישראלית ויהודייה, הוציא הנאשם את הסכין, הסתער עליה בעודה עם גבה אליו, כשהוא מניף את הסכין ודוקר אותה דקירות רבות בגופה. הנאשם המשיך לדקור את הנפגעת גם לאחר שנשברה ידית האחיזה של הסכין וכשהוא אוחז בחוזקה אך ורק בלהב הסכין שנותר בידו.

בתגובה, חרף פציעותיה ובשארית כוחותיה, נמלטה הנפגעת מהנאשם, הניפה ידיה וזעקה לעזרה, תוך שהיא, בלית ברירה, יורדת אל עבר הכביש הסמוך לתחנה, בעוד הנאשם רודף אחריה במטרה להשלים את מעשה הטרור ולהביא למותה.

הנאשם לא חדל ממעשיו, אלא לאחר שאזרח הנושא נשק כחוק, שהזדמן למקום באותה העת והבחין במתרחש, עצר את רכבו, שלף את נשקו וירה לעבר הנאשם שתי יריות. עוברי אורח נוספים שהבחינו במתרחש הזעיקו את כוחות הביטחון וההצלה למקום. בהמשך פונתה הנפגעת על ידי מד"א אל המרכז הרפואי "מאיר" שבכפר סבא, נותחה ואושפזה.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד צור כי "נגד המשיב קמה עילת מעצר. שכן נוכח חומרת, טיב ואופי מעשיו הברוטליים של המשיב וביצועם על רקע לאומני, קיים יסוד סביר לחשש כי שחרורו יסכן את בטחון הציבור. משנה חומרה נמצא בעובדה כי המשיב, שוהה בלתי חוקי, עשה כל שלאל ידו במטרה להוציא את מעשה הטרור אל הפועל והפגין קור רוח קיצוני במעשיו, כשהוא מתכנן את מעשה הטרור על כל שלביו ופרטיו. בחירתו הקרה את קורבנו, אשר נבחרה אך בשל היותה יהודיה, דבקותו בהמשך ביצוע מעשה הטרור אף שהוא עצמו נחבל בידו נוכח שבירת ידית האחיזה של הסכין, מעידים כולם יחד על נחישותו ומסוכנותו של המשיב".

פיגוע דקירה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד